Gå til innhold

Anbefalte innlegg

*snufs*

For det første, Monkey: Jeg skjønner godt at du velger et slikt nick når du ikke kan komme med bedre kommentarer til ei jente som har det vanskelig. Du skulle hatt julig, glad jeg ikke kjenner deg - da skulle du fått så det monnet.

Jepp: Det er ikke bare bare å bli emd barn når man ikke har fått orden på livet sitt, hvilket et fåtall av 18 år gamle jenter har. Man er så ung...

Hvem er du som dømmer egentlig? En eller annen sur noksagt som vet alt så mye bedre enn alle andre? Alle vet selvsagt at mange sliter for å få barn, men å komme med slik kritkk til ei jente i denne situasjonen er helt på tryne..

Det er vel ikke noe som er bedre enn det andre dersom ikke situasjonen er tilpasset vel?!

Jesus Christ..

Fortsetter under...

Har du fortalt masse venner om graviditeten, er det en viss sjanse for at også mamma vil høre det før eller siden. Bruker hun PC hjemme eller på jobb, kan hun ha lest hva du skriver her også.

Eg har da alldeles ikkje fortalt masse venner om graviditeten. Desto færre som veit om det, jo betre er det... Mamma brukar pc, men ho les ikkje her.

Og eg har ikkje tenkt å fortelle henne det, så ho finn det nok ikkje ut.

Å herregud! Jeg blir så provosert av folk som skal komme med etiske "gode råd" til andre som er i en slik situasjon.

Jenta er 18! Jeg synes ikke dere skal komme å skrive ting som "glad jeg ikke var i magen din" og lignende.

Som om hun ikke har det trist nok fra før..

Veslo, du er en kjempeålreit jente som greier å greie ut for ditt eget liv. Ikke la andre tenke for deg!

Jeg er kjempestolt av deg som tar dette med så god fatning! :)

Masse gode klemmer til deg fra meg.

Takk........ Slike ord er gode å høyre...

Det skal nok gå bra dette her... Eg har ei kjempe-god venninne og ein super kjæreste som hjelper meg gjennom alt..

Og med folk som deg her inne, ser ikkje ting så mørkt ut.

Takk enda ein gong..

*kjempe-klem*

Men du, eg blir ikkje 18 før torsdag;)

Lille venn!

Håper vi ikke gjør deg for trist med våre velmente råd! Prøv å unne deg litt glede også innimellom. Tre uker er lenge. Selv om jeg er glad for at du vil tenke over det igjen, så må du også koble av. Gå på kino, tren litt og ver snill mot deg selv!

Klem fra

For å vere heilt ærleg så gjer de meg i grunnen frykteleg lei meg.....

Lille venn!

Håper vi ikke gjør deg for trist med våre velmente råd! Prøv å unne deg litt glede også innimellom. Tre uker er lenge. Selv om jeg er glad for at du vil tenke over det igjen, så må du også koble av. Gå på kino, tren litt og ver snill mot deg selv!

Klem fra

Bitch.

Du burde hatt en kule.

Lille venn!

Klem fra

Du forvirrer en ung jente som du selv ser at sliter voldsomt. Hun har tatt et valg, og hvem i helvete er du til å gjøre livet hennes enda vanskeligere enn det allerede er med å prøve å få henne til å forandre mening?

Du vet ingenting om henne, annet enn det du har lest her, og det du vet er at hun har tatt sitt livs vanskeligste valg, og likevel presterer du å komme her og stille spørsmål ved hennes valg?

Igjen.. Du er en bitch og et grusomt kvinnemenneske.

Denne gangen begrunnet jeg det i hvertfall!

Annonse

For det første, Monkey: Jeg skjønner godt at du velger et slikt nick når du ikke kan komme med bedre kommentarer til ei jente som har det vanskelig. Du skulle hatt julig, glad jeg ikke kjenner deg - da skulle du fått så det monnet.

Jepp: Det er ikke bare bare å bli emd barn når man ikke har fått orden på livet sitt, hvilket et fåtall av 18 år gamle jenter har. Man er så ung...

Hvem er du som dømmer egentlig? En eller annen sur noksagt som vet alt så mye bedre enn alle andre? Alle vet selvsagt at mange sliter for å få barn, men å komme med slik kritkk til ei jente i denne situasjonen er helt på tryne..

Det er vel ikke noe som er bedre enn det andre dersom ikke situasjonen er tilpasset vel?!

Jesus Christ..

Takk, Moraki, for at du sa det jeg og sikkert mange andre tenker når slike troll som de to-tre ovenfor her nærmest psykisk torturerer denne stakkars jenta med sine utrolig middelalderske, unyanserte propaganda-kommentarer. Til h- med dem.

Til veslo: Jeg skal ikke si så mye mer...du kjenner meg jo ikke, men jeg støtter deg i hvertfall 200%, og håper inderlig at alt går bra med deg fremover, og at du får et fint og innholdsrikt liv.

Mvh,

Jesus Christ..

....da er det jo godt at vi har deg, Moraki, som tror at du vet alt så mye bedre enn alle andre. *hrmf*

Takk, Moraki, for at du sa det jeg og sikkert mange andre tenker når slike troll som de to-tre ovenfor her nærmest psykisk torturerer denne stakkars jenta med sine utrolig middelalderske, unyanserte propaganda-kommentarer. Til h- med dem.

Til veslo: Jeg skal ikke si så mye mer...du kjenner meg jo ikke, men jeg støtter deg i hvertfall 200%, og håper inderlig at alt går bra med deg fremover, og at du får et fint og innholdsrikt liv.

Mvh,

....jeg tror ikke dere, Moraki og Jaime, er så mye bedre enn alle oss andre. Tenk når jenta som har tatt abort blir eldre og får se barn som er på alder med det hennes barn kunne ha vært. Hvilke tanker tror du vil gå igjennom hodet hennes da? Tror ikke det er noen fornøyelse å tenke på akkuratt.

....jeg tror ikke dere, Moraki og Jaime, er så mye bedre enn alle oss andre. Tenk når jenta som har tatt abort blir eldre og får se barn som er på alder med det hennes barn kunne ha vært. Hvilke tanker tror du vil gå igjennom hodet hennes da? Tror ikke det er noen fornøyelse å tenke på akkuratt.

Nå beviste du bare at du virkelig er clueless. Er dette tid eller sted å krangle om hvem som har "rett" (ingen!) eller drive abort-debatt på? NEI. Jenta trenger støtte for det valget hun selv har gjort, og ikke floskler og selvgod skinnhellighet fra de som måtte være uenige. Det er hennes liv, ikke deres. Skjerpings.

Nå beviste du bare at du virkelig er clueless. Er dette tid eller sted å krangle om hvem som har "rett" (ingen!) eller drive abort-debatt på? NEI. Jenta trenger støtte for det valget hun selv har gjort, og ikke floskler og selvgod skinnhellighet fra de som måtte være uenige. Det er hennes liv, ikke deres. Skjerpings.

Selvfølgelig er det hennes liv (heldigvis). Det er nettopp det jeg er bekymret for. For meg kan hun gjøre hva hun vil. Selv om jeg mener at det ikke er riktig å ta livet av et menneske/foster. Det er dessverre henne som må leve med hennes valg resten av livet, ikke jeg eller du. Jeg synes derfor det er svært viktig at HUN tenker på begge utganger i dette vanskelig spørsmålet; om hun virkelig vil ta abort eller om hun vil la knøttet få leve. Har du foresten sett filmen der man ser hvordan et abortinngrep utføres? Der ser man tydelig hvor mye fosteret forsøker å vri seg unna. Er du tøff nok til å se den filmen? Slike filmer gjør inntrykk.

Selvfølgelig er det hennes liv (heldigvis). Det er nettopp det jeg er bekymret for. For meg kan hun gjøre hva hun vil. Selv om jeg mener at det ikke er riktig å ta livet av et menneske/foster. Det er dessverre henne som må leve med hennes valg resten av livet, ikke jeg eller du. Jeg synes derfor det er svært viktig at HUN tenker på begge utganger i dette vanskelig spørsmålet; om hun virkelig vil ta abort eller om hun vil la knøttet få leve. Har du foresten sett filmen der man ser hvordan et abortinngrep utføres? Der ser man tydelig hvor mye fosteret forsøker å vri seg unna. Er du tøff nok til å se den filmen? Slike filmer gjør inntrykk.

Hvis du hadde fulgt med her, hadde du visst at hun har hatt store kvaler med dette. At du ikke liker valget hennes - tough.... Synes hun er tøff som har klart å ta det, jeg. Hun er et levende menneske, klumpen i magen er et _potensielt_ meneske. Det er faktisk en forskjell.

Og ingen skrekkpropaganda fra Børre Knudtsen & co. er tilnærmelsesvis like opprørende som tanken på å kunne risikere å ikke få en abort utført, om en skulle trenge en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...