Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fragiledreamer

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år. Har alltid slitt med sterke menstruasjonssmerter, og får nå behandling som om at jeg har endometriose uten at laparoskopi er utført. Jeg tar p-sprøyte Depot Provera hver tredje uke. Dette begynte jeg med i juli 2016 og har ikke hatt menstruasjon siden. De siste to-tre månedene har jeg hatt små blødninger. Ikke hver dag, men litt nå og da. Jeg tok celleprøve hos fastlegen uten noen funn. Jeg har også utrolig sterke smerter under GU og smerter under samleie. Litt blødning etter samleie. Har du noen forslag om hva grunnen kan være?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mon ikke at det er på tide å tenke på laparoskopi for å få avklart om du har endometriose eller ikke? Det beste vil være om du var uten Depo-Provera effekten i minst tre måneder, for det kan skjule endometriosen, den blir forbigående usynlig.

Melkesekresjon har ikke sammenheng med smertene, men er sannsynligvis en bivirkning av Truxal.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...