tvilling75 Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Etter å ha vært ufr. barnløs i tilsammen 5 år, skal jeg ha mitt 2. ivf forsøk nå i februar. Det jeg er veldig redd for nå er at jobben min kan øke sjansen for spontanabort hvis jeg er å heldig å bli gravid, eller minske sjansen for at egget fester seg. Jobber på en mcdonalds restaurant, så det sier seg vel selv at jeg stresser mye på jobb. Har dessuten en lederstilling som igjen gjør at jeg nok stresser mer enn de andre. Er også alltid lite folk på jobb, så det blir ekstra mye på oss som er der. Hender også en og annen gang at jeg går opptil 6- 8 timer uten å få satt meg ned. Har sagt til meg selv at jeg må prøve å ta det med ro når jeg er på jobb, men det er umulig. Det blir krevd mye av en. Har nevnt hva jeg holder på med også, men de kan ikke sette opp mange ekstra på jobb og tape penger bare pga meg. Har nylig hatt en liten depresjon grunnet ufr. barnløshet og mistrivsel og utbrenthet på jobb. Under det forrige forsøket fikk jeg ikke sykemelding av lege og tok 1 1/2 uke ferie. Fikk blødning andre dagen på jobb. Sårt og forholde seg til mye kunder og arb. kolleger når alt jeg ønsket var å legge meg ned å gråte. Fertilitetsavd på sykehuset gir kun sykemelding for de dagene vi er på sykehuset og henviser oss til legene våre hvis vi ønsker mer. Ser inne på forum for ufr barnløse at de som ønsker det får sykemelding fra egginnsetting og frem til graviditetstesten skal tas. Noen av de som blir gravide får gjerne slappe av noen uker til også. Hvor viktig er det egentlig å ikke ha for mye negativ stress rundt seg? Og hvorfor praktisere leger så forskjellig. Syns det er veldig dumt om jeg må bruke 2 uker ferie på dette forsøket. Må jo kanskje ha flere forsøk også. Koster mye penger gjør det også (25 000,-). Kan også nevne at jeg har begynt å skjelve på hendene i det siste når jeg stresser som mest. Blir også sliten av alltid å måtte smile og være hyggelig mot kunder og. Sliter også med å få sove på nettene. Når jeg var sykemeldt var det mye lettere å få sove. Har prøvd å få ny jobb, men det er ikke enkelt når man ikke har utdannelse. Holder på å ta fag på kveldstid (en kveld i uka), og kanskje begynne på høyskole etterhvert. Går veldig inn for at dette forsøket skal gå bra. Sluttet å røyke for snart 4 mnd siden, drikker ikke alkohol, har begynt å trene igjen, tar sol og propper i meg alt sunt som fagfolk råder en til. Holder ikke ut at kanskje jobben min kan minske sjansene mine. Mvh mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42024-uheldig-med-mye-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 I utgangspunktet vil et foster som sitter der det skal og som ikke har alvorlige feil, tåle ganske store påkjenninger, som trening, stress osv., men her har man ingen entydige svar å forholde seg til. Jeg skjønner ut i fra det du sier, at du har det svært tøft på jobb og at du begynner å få fysiske symptomer på din mistrivsel. Dette høres ikke bra ut. Jeg synes helt klart at du bør snakke skikkelig med din lege om dette. Hvis du ikke blir imøtekommet på en skikkelig måte, synes jeg du skal ta det opp med personalet på IVF-avdelingen. De har sansynligvis, som er inne på, retningslinjer for hva de vil anbefale den "mulige gravide" med tanke på forholdsregler, osv. Det er klart det er en stor påkjenning å gå gjennom det ene IVF-forsøket etter det andre, og hvis man i tillegg skal slite med en uholdbar arbeidssituasjon, er det klart at man bør få litt avlastning, uten å ta ut all ferien på forskudd. Ønsker deg lykke til. Kjempefint at du har sluttet å røyke og at du lever sunt. Det betyr mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42024-uheldig-med-mye-stress/#findComment-157766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.