Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har aldri tatt vare på huden min i solen, har vært avhengig å være brun. Startet i tenårene med store mengder solarium. Solt meg flere ganger i uken, vært solbrent mange ganger, vært i Syden  og solt meg med olje så huden har fått bobler, nesten aldri brukt solkrem osv osv. Dette fortsatte opp til midten av tjueårene. Ser tydelig skader på kroppen i form av dårlig hud allerede nå, som 32-åring. Rynkete/gammel hud på kroppen når jeg klemmer den, og skulderpartihuden "folder" seg når jeg tar henda over hodet. Akkurat slik hud man ser på gamle damer. I tillegg har jeg rynker i ansiktet og mellom brystene. I ansiktet ser jeg rynker på øyelokka, under øynene(her har det også kommet poser) og i panna, og rynker på halsen når jeg rører på den. Føles også som jeg har "ekstra"/oveflødig mye hud. Jeg lurer på om det hjelper å starte med solkrem nå og være forsiktig i solen framover? Vil noe av aldringen kunne stagnere eller i det minste ikke fortsette i samme tempo? Sett enorm forandring på 1-2 år. Har startet med solkrem 30 for noen måneder siden og bruker det hver dag.

Jeg har lyst å ta laserbehandling og kjemisk peeling på ansikt, hals og bryst. Kan man ta begge deler eller blir det for mye? Og hva med Obagi-kuren? Går på iso nå, ferdig om 1 måned. Vil prøve alt som fungerer mot aldring, er desperat! Tenker på dette hver dag og får ikke konsentrert meg på dagtid. Har også mareritt og våkner om natta :( 

Håper noen har giddet å lese dette og vil svare meg. Takk på forhånd.

Endret av halo123
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420834-solskader-og-rynker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...