Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som gravid i 8. uke etterlyser jeg graviditetstegn. Jeg har tidligere vært svanger 2 ganger (SA en gang) begge for over 10 år siden. Jeg var disse gangene plaget av ekstrem svangerskapskvalme og ble gjentatte ganger lagt inn på sykehus for å få næring intravnøst. I tillegg hadde jeg stort behov for søvn og var svimmel. Disse plagene inntok i 5-6 uke. Jeg er klar over at svangerskapene kan oppleves forskjellig, men jeg var egentlig fra legehold blitt forberedt på at jeg sannsynligvis måtte regne med den samme kvalmen. Status nå er: Ingen kvalme, ikke svimmel og slett ikke trøtt. Moderate "menssmerter" og ømme bryst (vaierende og moderat det også) er de eneste tegnene jeg kjenner igjen. Etter å ha lykkes med å bli gravid etter 1. års forsøk er jeg nå alvorlig bekymret for at noe kan være galt. Jeg føler meg rett og slett ikke gravid. Kan svangerskapene være så ulike? Er dette normalt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42089-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Visst kan graviditetssymtomen variera från graviditet till graviditet. Förhoppningsvis så kommer du att må mycket bättre under denna graviditet. Jag tycker inte att du skall utgå ifrån att det skulle vara något galet med denna graviditet. Kanske skall du snart på inskrivning och då kan du ta upp dessa frågor med jordmor/doktor. Det kan då bli aktuellt med ett tidigt ultraljud om du fortfarande känner dig orolig. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42089-bekymret/#findComment-158078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...