Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har vært sammen med en gutt i snart ett år.

Da jeg møtte ham var det litt over en måned siden han avsluttet et fire år langt forhold. De hadde aldri bodd sammen, og han hadde vurdert å gjøre det slutt i et halvt år.

Da vi hadde vært sammen i 1 mnd, skulle hun hente tingene sine. Han ga meg en nøkkel samme dag, sånn at jeg kunne komme å gå som jeg ville. Da jeg gikk for å besøke ham, låste jeg meg inn og ropte, men fikk ingen svar. Jeg skulle til å åpne soveromsdøra, men fikk den ikke opp. Jeg dro til og der sto han halvskjult bak døra, naken. Eksen lå i senga. Han tryglet og ba om at jeg måtte gi ham en sjangse til, og sa at ingenting var skjedd.

Dum som jeg var ga jeg ham en ny sjangs, på den bekostning at han kuttet kontakten med X'en.

Noen mnd. senere oppdaget jeg at han hadde besøkt henne og at de hadde vært ute og spist. Oppdaget også at han hadde kjøpt blomster for 600kr til bursdagen hennes, noe som jeg syns var unødvendig.

De har også hatt/har ting hos hverandre, som de aldri blir ferdige med å hente/levere. Hun sender sms til stadighet som han holder skjult for meg (for at jeg ikke skal bli sur). Må nevne at hun har funnet seg en ny type og sier at hun kun er intressert i et vennskap med min gutt. Men hvorfor kan hun da ikke respektere at jeg ikke kan tolerere det etter alt som har skjedd?.

Han sier at hun aldri kommer til å slutte med å kontakte ham, men at jeg har ingenting å frykte. Det er meg han elsker nå, og han kunne aldri tenkt seg henne tilbake. Nei dette er og blir vanskelig for meg. Noen som har opplevd no lignende?

Det er forferdelig å være så sjalu, for jeg ødelegger bare for meg selv. Men jeg klarer ikke å styre det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42096-sjalu-p%C3%A5-xen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger vel ikke fler bevis på at han er utro enn at han står og stenger for døra inn til soverommet - der både han og exen er halvnakne. Så påstår han at det ikke skjedde noe???

Siden du også har fått flere andre klare hentydninger om at han har gjort noe lignenede hadde jeg ikke vært i tvil - kvitt deg med han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42096-sjalu-p%C3%A5-xen/#findComment-157795
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Stakkars jente!

Ja, det sier nå jeg, for her er det en som ikke er ferdig med følelsene sine(dessverre) og kjøper blomster osv. Han tror han gjør henne sjalu ved å ha fått deg. Og hun biter forsåvidt på (behagelig å være ettertraktet ikke sant), men vil ikke ha han tilbake for det, men litt i "pose og sekk" vil hun nok ha.

Han kommer aldri til å ønske å levere fra seg noe som er gjenværende og hennes, har de som souvenirer.

Sorry, hardt og rått fra meg, men finn deg en DU FORTJENER du!

har smakt det sjøl..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42096-sjalu-p%C3%A5-xen/#findComment-157823
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det ser ut til å bli mer og mer vanlig å slite med gamle x-er. Noen velger det selv, andre slipper ikke unna. Er det en ny trend?

Du høres ut til å være en som misliker en blanding av fortid og nåtid i parforhold, fordi det skaper sjalusi.

Det mener jeg må være retningsgivende for hvordan du skal forholde deg.

Forklar kjæresten din at du ikke klarer å leve med x-en på slep. Det betyr at han må avslutte forholdet sitt til x-en. Det kan han bidra mye til selv, selv om han sier at hun aldri kommer til å slutte å oppsøke han.

Han kan gi henne kroken på døra og ikke besvare henvendelser, men avvise dem. Men han må ville dette selv. Vil han det?

Hvis ikke, må du bestemme om du vil være sammen med han videre og finne deg i hans x-slep.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42096-sjalu-p%C3%A5-xen/#findComment-157939
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...