Gjest Usikker Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hei! Vil aller først takke for en super tjeneste som jeg har hatt stor glede av under svangerskapet mitt! Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har nemlig vært sykemeldt i 14 dager pga. forholdsvis sterke kynnere (ganske regelmessige kveldstid og med menssmerter i mage/korsrygg.) Det var jordmor som sendte meg til lege for å få sykemelding. Legen skrev ut en sykemelding på 14 dager uten noen spørsmål om min tilstand i det hele tatt, og sa at jeg kunne gå på jobb etter den tiden hvis jeg var bedre. Har ikke time igjen før om 2 uker. Jeg føler at kynnerne fortsatt kommer forholdsvis ofte når jeg reiser meg, går osv. med litt menssmerter, men at de ikke er regelmessige når jeg tar det med ro. De dagen jeg stresser rundt, kommer de gjerne tilbake igjen for fullt, og jeg går rundt med mage som en basket-ball. Bør jeg gå ut i full jobb igjen i morgen? Jeg ønsker i utgangspunktet å jobbe, men barnets ve og vel kommer i første rekke nå! Er forresten i uke 30, og jobber i barnehage -der man ikke akkurat kan sitte så mye i ro.... Har du noen råd til meg om hva jeg skal gjøre? Beklager et litt langt og rotete brev. Men håper på svar likevel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42099-b%C3%B8r-jeg-tilbake-i-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Då du har mycket sammandragningar som känns smärtfulla av och till tycker jag att du skall ringa din doktor/jordmor igen imorgon för en undersökning. Mycket sammandragningar kan vara en varningssignal på att du bör ta det mera med ro. Vid en gynundersökning kan man bedömma om dina kynnere har gjort att livmoderhalsen har mognat. Har den det, är det ett tecken på att du behöver att vila dig och sjukskrivas helt. Är den inte påverkad, får du vetskapen om att dina kynnere varit "normala" och inte gjort att den har mognat i förväg. Gå inte till arbetet innan du varit på undersökning. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42099-b%C3%B8r-jeg-tilbake-i-jobb/#findComment-158079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.