AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Hei Jeg har gått på sobril i 20 år 2-3 25 mg om dagen - ikke øket dose siden dag 1( ja jeg vet det er vanedannende osv, men det er de eneste som får meg gjennom hverdagen. Jeg lider av sterk angst og tar jeg ikke sobril får jeg dette. Legen min sier nå jeg må ned til 25 mg pr dag ellers mister jeg førerkortet. Jeg kjører stort sett aldri etter å ha tatt mer enn 1 sobril, men trenger å ha sertifikatet og mannen min vet ikke at jeg tar så mye daglig. I alle disse årene har det vært opp til legen å vurdere om jeg kunne kjøre med medisinen eller ikke, men fra oktober så var det nye regler og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mitt liv faller i grus og jeg kan ikke gå på 1 om dagen og jeg må kunne kjøre mine barn til skolen av og til . Håper på noen konstruktive positive svar. Ikke døm meg for jeg vet om bivirkninger osv. Men etter å ha gått på dette i 20 år så fungerer jeg som en som ikke har sobril og ikke har angst. Jeg lurer på om legen kan skrive på pakningen at jeg kan ta inntil 1 ved behov for bilkjøring og opp til 3 ved mer angst ila dagen. Jeg har prøvde det meste av antidepressiva og det funker ikke. Sobril er det eneste som funker. Jeg har aldri kjørt med mer en 1 tablett før uansett, men det å ha muligheten til å ta mer om jeg får angst gjør at livet mitt blir lettere. Kan det gå ann å få dispensasjon ? Takk :-) Hilsen meg Anonymkode: 77cf5...f45 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421014-s%C3%B8ke-om-%C3%A5-f%C3%A5-beholde-f%C3%B8rerkortet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg tror dessverre du misforstår litt når du tror at du aldri har kjørt med mer enn en sobril innenbords. Harveringstiden på sobril er 10 til 15 timer. Det er den tiden det tar for at halvparten av medisinen skal gå ut av kroppen. Så må du gange den med fem for at det skal være helt ute av kroppen. Derfor må du se på hele døgndosen din når det gjelder å finne ut av hva du egentlig kjører med av sobil innenbords. Det er derfor du må ned til 30 mg om dagen, og at det ikke vil gis dispensasjon til noe mere. Du har i alle disse årene kjørt med mer en en sobril innenbords pga halveringstiden på sobril. Anonymkode: 600a5...08d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421014-s%C3%B8ke-om-%C3%A5-f%C3%A5-beholde-f%C3%B8rerkortet/#findComment-3771677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.