Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt kynnere ca. siden uke 18. Disse har ikke kommet så ofte, og heller ikke vært så kraftige.

For en uke siden når jeg var på jobb ( jobber på småbarnsavdeling i barnehage), fikk jeg ca 15 kynnere. Disse kom oftere og ble kraftigere etter hvert. Jeg vil ikke si at de gjorde vondt, men det var svært ubehagelig.

Om ettermiddagen ringte jeg jordmor på syjehuset, hun snakket med legen. Jeg fikk beskjed om å legge meg og ta det med ro. Ellers skulle jeg ringe legen min å be om 100 % sykemelding i 2 uker.

Og nå etter å ha vært sykemeldt i 1 uke, kommer kynnerene fortsatt, men de er ikke så kraftige. Det skal svært lite til for at de kommer. Det er nok at jeg reiser meg fra sofaen.

Jeg er nå 23 uker på vei, og dette er mitt første barn. Det jeg lurer på er om dette kan være farlig for meg eller barnet.

Når kan jeg begynne i jobb igjen ?

Skal jeg ikke kjenne noe til kynnerene da ?

Håper på svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42123-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är alltid svårt att avgjöra vad som är en normal mängd med kynnere i en graviditet. Det är ivarjefall normalt att ha kynnere men de skall oftast komma efter fysisk aktivitet och försvinna efter vila. De skall inte vara varaktig eller regelbundna. Är de inte det, är de oftas heller inte farliga. Jag tycker att du bör kontakat din jordmor/doktor för en ny bedömning och rådfrågning om ditt evt fortsatta arbete eller sjukskrivning. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42123-kynnere/#findComment-158063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...