AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Skrevet 25. mai 2017 Hei, ryddet i skuffer og skap i dag og fant 2 (6 brett Yasmin 28) uåpnet p-pille pakker fra 2009. Sluttet med pillen i 2009/2010 pga kjæresten var steril. Men måtte begynne på med prevensjon i fjor da mensen ble et mareritt. Mensen 10 dager, 13 ganger i året. Ikke til å holde ut å våkne opp om natten med blodpøl i sengen hver gang. Pluss jeg lurer på om jeg muligens kan ha endometriose. Kjenner det kommer skarpe knivstikk i endetarmen rundt mensen tiden.Så da har jeg forstått det er lurt å gå på prevensjon Spørsmålet er kan jeg bruke av p-pillene fra 2009? Eller har dem mistet sin effekt? Syns det er stygt å kaste 6 hele brett. Jeg bruker dem for mensen. Ikke for å ikke bli gravid. Er 44 år. Med hilsen Bringebærkona. Anonymkode: 139c9...b4d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Skrevet 25. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, ryddet i skuffer og skap i dag og fant 2 (6 brett Yasmin 28) uåpnet p-pille pakker fra 2009. Sluttet med pillen i 2009/2010 pga kjæresten var steril. Men måtte begynne på med prevensjon i fjor da mensen ble et mareritt. Mensen 10 dager, 13 ganger i året. Ikke til å holde ut å våkne opp om natten med blodpøl i sengen hver gang. Pluss jeg lurer på om jeg muligens kan ha endometriose. Kjenner det kommer skarpe knivstikk i endetarmen rundt mensen tiden.Så da har jeg forstått det er lurt å gå på prevensjon Spørsmålet er kan jeg bruke av p-pillene fra 2009? Eller har dem mistet sin effekt? Syns det er stygt å kaste 6 hele brett. Jeg bruker dem for mensen. Ikke for å ikke bli gravid. Er 44 år. Med hilsen Bringebærkona. Anonymkode: 139c9...b4d Ps! ppillene ble skrevet ut i 2009. gyldig til nov 2011.Leste det på pakningene nå. Om det har noe mye å si i forhold til de kan brukes eller ei... nesten så jeg skjønner svaret er at de må kastes.Men spør likevel. Med hilsen Bringebærkona. Anonymkode: 139c9...b4d 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai 2017 Skrevet 26. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ps! ppillene ble skrevet ut i 2009. gyldig til nov 2011.Leste det på pakningene nå. Om det har noe mye å si i forhold til de kan brukes eller ei... nesten så jeg skjønner svaret er at de må kastes.Men spør likevel. Med hilsen Bringebærkona. Anonymkode: 139c9...b4d Lever dem på apoteket, ikke kast dem i søpla, da blir de destruert på riktig måte. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. mai 2017 Skrevet 26. mai 2017 Hvis de var gyldige til 2011, så vil jeg ikke anbefale deg å bruke dem. Lever dem på apoteket. Jeg vil foreslå at du diskuterer alternativ behandling med din fastlege eller gynekolog. Hormonspiral kan være aktuell, Visanne som er spesielt for endometriose, eller p-sprøyte for å stoppe menstruasjonene. Jeg vil ikke anbefale p-pille i din alder, før du har forsøkt annen behandling. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.