Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt litt bekymret, grunnen er at jeg har diare. Og jeg har søkt litt og lest litt her på dol. Og det virker som det er flere som fødselen har startet på når de har fått dette.

Grunnen til at jeg er bekymret er fordi jeg bare er i uke 35+4. Jeg håper babyen ikke har tenkt til å komme enda. Jeg har hatt litt pressing ned mot bekkenet de to siste ukene med en del kraftige kynnere som har gitt seg etterhvert. Diareen har vært ganske kraftig i dag, i tillegg til at jeg har en god del mage knip.

Jeg håper det er noen som kan svare meg på dette. (Jeg skal til kontroll hos lege/jordmor på torsdag).

På forhånd takk for svar.

Hilsen Massi 35+4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42126-lurer-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är riktigt att en del kvinnor startar förlossningen med diare och/eller allmän sjukdomskänsla. Det är omöjligt att säga om du håller på att starta din förlossning eller om det bara är en "vanlig" diare för att du har ätit något speciellt. När du har magknip, är då magen hård och spännd? Det är den ifall du har sammandragningar, alltså kynnerre. Det är inte ovanligt att en "vanlig" magsjuka/omgangsyke kan ge sammandragningar då detta irriterar livmodern. Så länge som du inte har varaktiga och regelbundana sammandragningar , så är det ingen fara att förlossningen har starat. Jag tycker att du skall ta det med ro och se hur detta utvecklar sig vidare. Skulle förlossningen mot alla förmodan starta, är detta inget heller att oroa sig för. I vecka 35+4, är barnets lungor förberedda för en förlossning. Du skall dock ringa in till förlossningsavdelninge på ett tidigt stadium om du misstänker att du har fått riktiga rier. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42126-lurer-litt/#findComment-158069
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...