Gå til innhold

Ukontrollerte langvarige spasmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går kveld før jeg skulle legge meg lå jeg med magen vendt mot sengen og leste en bok. Jeg merket noen rykk og leamus-lignende tendenser i rumpa og i lårene uten å tenke noe særlig mer over det. Det skjer jo en gang i blant. Men disse bevegelsene, jeg tror jeg vil kalle de muskelsammentrekninger, tok ikke slutt og det var utenfor min makt å stoppe dem. Selv når jeg reiste meg fortsatte bevegelsene i knærna og tiltok oppover lårene, til rumpa, hoftene og magen. Hele meg var i sving uten at jeg selv gjorde noen ting. 

Jeg var med en venninne og vi måtte jo le, for det hele så jo ganske komisk ut. Jeg googlet "ufrivillige muskelsammentrekninger" og fikk opp artikler om parkinson og dystoni, men ingen av symptombeskrivelsene passet særlig godt overens med min opplevelse av det. Etter å ha forsøkt å ligge, gå ol. for å døyve bevegelsene som etter hvert var så voldsomme at jeg nesten ble redd bestemte jeg meg for å prøve å legge meg til å sove (med ryggen på madrassen) for å se om det dempet seg. De gangene jeg forsøkte å spenne alle musklene for å stoppe det, så stoppet det riktignok, men idet jeg slapp opp igjen fortsatte bevegelsene i et enda hurtigere tempo. Da jeg la meg til å sove fortsatte rykningene/salsaen/bevegelsene ennå litt til. I frykt for at jeg skulle våkne med helt stivnede muskler eller ute av stand til å rikke meg ut av sengen sovnet jeg til slutt. 

Jeg har ikke vært borti lignende før i like stor grad noensinne. Jeg har riktignok opplevd etter å ha vært mye i bevegelse en dag at det kan oppstå lignende, men langt mindre intense rykninger når jeg legger meg til å slappe av, men ikke til det bekymringsverdige eller uforklarlige. Jeg hadde heller ikke denne dagen vært nevneverdig mye i bevegelse, så det kan ikke ha vært en sånn reaksjon. 

Håper noen kan si meg mer om hva dette kan være. Skjønner virkelig ingenting. 

Anonymkode: d02df...53b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/421326-ukontrollerte-langvarige-spasmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...