Gå til innhold

Hvordan legge frem mistanker for legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du har slitt med noen symptomer, og har brukt google for å vite om det er noe å oppsøke lege for, og leser deg frem til at det kan være en eller annen sykdom som kan være alvorlig, f.eks kreft(bare et eksempel), hvordan legger man det da frem for legen? Blir man tatt alvorlig hvis man nevner sine mistanker og at man har brukt google? Eller bør man helst bare beskrive symptomene? 

Anonymkode: 52547...fcd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/421459-hvordan-legge-frem-mistanker-for-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokormen123
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har slitt med noen symptomer, og har brukt google for å vite om det er noe å oppsøke lege for, og leser deg frem til at det kan være en eller annen sykdom som kan være alvorlig, f.eks kreft(bare et eksempel), hvordan legger man det da frem for legen? Blir man tatt alvorlig hvis man nevner sine mistanker og at man har brukt google? Eller bør man helst bare beskrive symptomene? 

Anonymkode: 52547...fcd

Du beskriver symptomene som best du kan, det er opp til legen å avgjøre om dette er så alvorlig å gå videre med. Men i dagens samfunn vet legene veldig godt at mennesker leter etter svar på nettet, så dette tror jeg ikke ødelegger dine sjanser for å bli tatt på alvor.

AnonymBruker

Sa til min fastlege at jeg trodde jeg hadde hjernesvulst, og ble deretter sendt til MR. Til tross for at legen ikke trodde mine symptomer var noe annet en psykisk sykdom. Legen hadde riktig nok rett, men vedkommende tok meg uansett på alvor. 

Anonymkode: 12b80...e74

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...