Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tidligere sendt dere et spørsmål ang. graviditet, men har fortsatt noen spørsmål.

Det er sikker en uke til jeg skal ha mens og jeg har tatt to tester men begge negativ.

Er det fortsatt mulighet for at jeg kan være gravid?

Selv om man kanskje er gravid en uke før forventet mens skal ikke dette da slå ut på testen da?

Hvor snart kan man normalt merke at man er gravid?

Tre spørsmål og håper på svar.

takk for flott og snarlig hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42147-kan-det-v%C3%A6re-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvilken test du har tatt, men om du leser bruksanvisningen vil du nok se at det står når testen kan gi svar. For de fleste tester er det fra den tiden en forventer mens og seinere. Har ikke hørt en eneste test som gir noe svar en uke før mens, selv om det kanskje kan slumpe til å slå ut så tidlig for noen en veldig sjelden gang.

Du er nysjerrig, nå! Du må nok bare smøre deg med tålmodighet til mensdato'n din, hehe... Må få lov til å le nå du tester deg en uke før du skal ha mens :-)

Grunnen til at jeg tester meg en uke før er for at jeg har endometriose og ønsker meg sterkt et barn.

Dessuten så har jeg venner som har tatt blant annet en test fra RSFU som kan vise svar en uke før, kanskje ikke 100% sikker men dog.

Gjest Hanne24

Vet ikke hvilken test du har tatt, men om du leser bruksanvisningen vil du nok se at det står når testen kan gi svar. For de fleste tester er det fra den tiden en forventer mens og seinere. Har ikke hørt en eneste test som gir noe svar en uke før mens, selv om det kanskje kan slumpe til å slå ut så tidlig for noen en veldig sjelden gang.

Jeg gjorde akkuart det samme som deg!

Hele tiden i håp om at jeg skulle være gravid, og jeg er helt enig de to ukene er veldig lenge å vente!

Jeg er nå 15 uker på vei, og hos meg så viste ikke testen at jeg var gravid før 2 dager etter forventet mens. Jeg brukte da Clearblue, og streken var da knapt synlig, men den var der!

Lykke til, og du kan fortsatt være gravid!

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, det finns fortfarande chans att du är gravid. En del graviditetstester "skryter" med att de är så känsliga att de kan ge utslag flera dagar innan förväntad mens. Jag tycker dock inte att det är nödvändigt att testa innan förväntad mens, då det är en del som då får negativa svar (liksom dig), men kanske ändå är gravida. Det är dessutom en del kvinnor med sen ägglossning som inte får positivt graviditetssvar föränn några dagar efter förväntad mens. Mitt råd till dig blir därför ; vänta till någon dag efter förväntad mens, innan du gjör ett nytt grav.test. Lycka till!

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Ja, det finns fortfarande chans att du är gravid. En del graviditetstester "skryter" med att de är så känsliga att de kan ge utslag flera dagar innan förväntad mens. Jag tycker dock inte att det är nödvändigt att testa innan förväntad mens, då det är en del som då får negativa svar (liksom dig), men kanske ändå är gravida. Det är dessutom en del kvinnor med sen ägglossning som inte får positivt graviditetssvar föränn några dagar efter förväntad mens. Mitt råd till dig blir därför ; vänta till någon dag efter förväntad mens, innan du gjör ett nytt grav.test. Lycka till!

Tusen takk for kjempe bra hjelp Åsa;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...