Gjest har forsøkt i 5 år Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hallo. Vi er et par midt i 30-årene som ikke får flere barn. Har ei jente på 8 år og har vært gravid 2 ganger da hun var 3 år men aborterte begge gangene i uke 12-13. Etter dette (for 5 år siden ) har vi ikke blitt gravide. Vi har vært på Volvat og Rødekors og sjekket men de finner ikke noe uvanlig. Har regelmessig mens (28-25 dager) men mensen er svært begrenset om det har noe å si. Ganske mye dag 1 og 2 men så bar litt brunt blod. Min manns små er det full fart i. Er vanlig i vekt med litt ekstra på magan. Sist sjekk hos Gyn. så han at jeg hadde eggløsning men har nå begynt å tenkte på om dette kan være syster han så. Kan man se så godt at noen har eggløsning???? Bør vi ta en ny runde med sjekk. Føler at tiden renner litt fra oss. Har forsøkt Pergotime i 6 måneder uten hell. Håper på tips og råd.Alle gangen har jeg blitt gravid fort (kun 2 måneders prøving) men etter siste abort var det stopp. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42148-hvorfor-ikke-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Man regner med at fruktbarheten reduseres 15 år før overgangsalderen, så du er ved å komme inn i den periode. Eggene er blitt for gamle til å kunne befruktes og det er større risiko for abort. Noen egg kan imidlertid være fine, så det er bare å håpe på at et slikt blir befruktet. Eggene er dannet i fosterlivet og fornyes ikke, og man har ingen metode til å bedre deres kvalitet. Det er de sørgelige fakta, men ikke gi opp. Lykke til. I samfunn hvor det ikke brukes prevensjon har man funnet følgende rater for barnløshet: 34 år: 11% 40 år: 33% 45 år: 87% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42148-hvorfor-ikke-gravid/#findComment-158304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.