AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Hei. Jeg er 42 år gammel og har ingen barn. Fikk påvist en spontanabort den 31. mars i år ved tidlig ultralyd (8 uker på vei). Starta å blø 10. april og blødde sammenhengende i over 6 uker. Var til et par UL pga langvarig blødning men de fant ingenting. Noe kom ut, og jeg sluttet å blø. Den 7.juni starta jeg å blø igjen (jeg tenkte endelig normal mens), men det vedvarte, og jeg fikk også symptomer på urinveisinfeksjon og skjedekatarr. I natt kom det ut en fast "kjøttklump" på ca 2x1 cm, den var ikke uttørket. Er det virkelig mulig at en SA kan ta nesten 3 måneder? Eller kan dette være noe annet? Ps: Jeg hadde en spontanabort i fjor også, da blødde jeg i to måneder sammenhengende før det hele var over. Anonymkode: 6960a...f50 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421726-kan-en-spontanabort-vare-i-3-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Ved en abort stopper produksjonen av de hormoner som er nødvendige for graviditetens utvikling. Det medfører at livmoren trekker seg sammen og tømmer innholdet, akkurat som det skjer ved en menstruasjon. Denne ‘renselsesprosess’ kan være ufullstendig (man snakker om inkomplett abort) og det vil da komme langvarig blødning. Før i tiden utførte man utskrapning for å tømme livmoren, men i dag gjøres det med medikamenter av typen prostaglandin. Du har vært til flere ultralydundersøkelser, og hadde det vært en abortrest på 2x1 cm, så ville man ha sett den på ultralyd, så jeg antar at det er et koagel (blodlevring). Du har en alder hvor menstruasjonsforstyrrelser er vanlige, så det er vel det som gjør seg gjeldende. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421726-kan-en-spontanabort-vare-i-3-m%C3%A5neder/#findComment-3779286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.