Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år, i god form og jobber utendørs..

Har alltid vært ørebarn, og alltid slitt en del med ørebetennelser og tette ører.. Hadde en sinnsyk betennelse da jeg var liten, som tok en del av hørselen i høyre øre.

Som voksen har jeg slitt masse med knitring i ørene, og jeg kjenner helt tydelig at der er væske en eller anna plass.. Ørene tetter seg, åpner seg, tetter seg, åpner seg, hele tida.. Blir jeg en ANELSE forkjøla(innimellom trenger jeg ikke bli det en gang), så får jeg betennelse i mellom-øret og må gå på pencilin.. Dette resulterer selvfølgelig i en-to uker med veldig nedsatt hørsel(tilnærma døv) og konstant hyling i ørene.. Veldig dumt, for jeg er veldig avhengig av hørselen i jobben..

Jeg sliter med nesen, den tettes til hele tida.. Nå er jeg avhengig av nesespray i de fleste varianter, og kan omtrent ikke se ned i gulvet uten at jeg blir fullstendig tett i nesen, hodet og overalt..

Første gang jeg var hos øre-nese-hals-lege, kikket han helt kjapt og fant ingenting galt. Ingen væske i trommehinnene, men veldig dårlige resultater på hørselstesten.. Men skjedde ingenting videre.. Jeg plagdes noen år til, fikk igjen henvisning til samme øre-nese-hals-lege, og samme greia på nytt.. -Bare det at nå var han litt muggen fordi han måtte bruke tid på dette igjen..
Noen år til gikk, og jeg var hos fastlegen pga en betennelse(igjen!).. Han tenkte at det kanskje er tett mellom nesen ørene pga allergi, og henviste meg igjen til øre-nese-hals.. Fikk en annen lege, og samme greia skjedde.. Ble sendt ut derfra etter en misslykka hørselstest med beskjed at jeg trenger høre-apparat..

Nå har jeg igjen vært hos en spesialist, etter fire runder mellomøre-betennelse dette året.. Hun gjorde det samme.. Kikket i ørene, målte ett eller anna i øregangen, og fant ut at alt er i orden.. Stilte ikke spørsmål og avviste meg om jeg i det hele tatt sa et ord.. Nei, alt er fint og du burde ha høre-apparat.. Og hva med alle plagene i forhold til øre, nese og hals da?
-Nei det vet jeg ikke, hvis du vil bli operert så for min del.. -Fikk jeg til svar..
Operasjon?? Hva slags?? Ingen svar..

Så hva gjør jeg nå da?? Jeg kjenner jo at det er væske/noe galt der inni, en eller anna plass.. Det hyler og synger i ørene, får mellomøre-betennelser i eninga og sliter med halsen og tett nese.. Sliter med forvrengte lyder, vonde lyder, og i det hele tatt en del ubehag i hodet og overalt pga dette..
Men HVEM kontakter jeg for i det hele tatt å få hjelp til noe?? Er det ingenting galt, liksom?? Jeg bare har vondt i systemet uten at det er noe galt??

Noen som har tips? Har vært gjennom noe lignende..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422127-v%C3%A6ske-i-%C3%B8retmellom-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...