Gå til innhold

17 år med leddsykdom?

Anbefalte innlegg

thunderingoceans

Hei,

Jeg er en 17 år gammel gutt. Siden starten av januar har jeg sakte men sikkert fått et problem som preger hverdagslivet mitt grusomt mye. Det startet med at jeg fikk vondt når jeg stod på ett ben (på buss f.eks). Dette utviklet seg deretter til at det startet å komme en knekke/glippe lyd hver gang jeg tok et steg. Dette preger (fortsatt) begge sidene av hofta mi. Gjør mye vondt, og jeg klarer ofte ikke å gå.
Med månedene spredte det samme problemet seg til hele kroppen min. Har vondt/problemer med leddene i bl.a. hofter, skulder, knær, bekken, lysk. Alt. Hele kroppen min "knekker" (og gir smerter) som det er vanlig at det gjør i fingerledd. Jeg er klar over at slik knekking ikke nødvendigvis er tegn på noe farlig, men alle disse symptomene og smertene har forekommet hyppigere og hyppigere i løpet av de siste 6 månedene, og jeg er bombesikker på at det er noe galt med kroppen min. Før hadde jeg aldri problemer med hofte og skuldre, og jeg kunne ligge på ryggen uten å få vondt i bekken og rygg, og nå nylig har jeg selv fått problemer med kjeven. Siden tre dager tilbake har jeg ikke klart å åpne kjeven ordentlig uten at det gjør vondt i kjeveleddet. Føler at det snart ikke er steder jeg ikke har vondt.

Jeg har vært hos fastlegen min flere ganger, tatt blodprøver, blitt henvist til å ta røntgenbilder, og henvist til ortoped. Alt har vist seg å være "normalt". Har testet alt fra CRP til senkning, og alle næringsstoffer. Har gjort dette to ganger. Alt har vært normalt. Fastlegen har utelukket sykdommer som leddgikt og revmatiske sykdommer pga de gode blodprøvene. Men jeg VET at det er noe som skjer med hele kroppen min. Ortopedtimen har jeg framskyndet i dag hos legen, fra desember til september.

Jeg føler meg veldig håpløs. Jeg vil vite hva som feiler meg. Har skolefravær og liten funksjon i hverdagen takket være dette. Har prøvd kosttilskudd og trening, men blir jevnlig dårligere. Alle ledd kollapser føler jeg, og jeg er bare 17 år.

Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422149-17-%C3%A5r-med-leddsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...