Gå til innhold

Kløe

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er nå i uke 32 og i dette som i forrige svangerskap klager min mann nå på at han får sår, rød og kløende hud på penishodet etter samleie. Forrige svangerskap hadde jeg ingen plager nedentil, men nå denne gangen har jeg hatt endel salmiakkluktende utflod. De siste ukene nå har jeg også hovnet opp i underlivet og klør noe voldsomt. Hva kan dette være. Er det bare at bakteriefloraen er annerledes, eller må jeg sjekke med legen?

Vet 100% sikkert at det ikke er snakk om noe kjønnsykdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42227-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Soppinfeksjoner, som er den vanligste underlivsplagen gravide får, klør og svir, men lukter sjelden stygt. Imidlertid er det noe som heter bakteriell vaginose, som faktisk påvises hos 10-15 % av fertile kvinner, som gir illeluktende utflod. Man får gjerne en slik infeksjon fordi enkelte bakterier , bl.a. gardenerella, trives svært godt når den normale bakteriefloraen i skjeden blir forandret, slik den gjør i svangerskapet. Jeg synes du skal ta opp dette med din lege. Alle gravide med symptomer fra underlivet, som kan settes i tilknytning til endret surhetsgrad i skjeden, kan ha glede av å bruke stikkpiller og krem med melkesyrebakterier, f.eks. Vivag eller Gynofilus, som fås på apoteket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42227-kl%C3%B8e/#findComment-158370
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Soppinfeksjoner, som er den vanligste underlivsplagen gravide får, klør og svir, men lukter sjelden stygt. Imidlertid er det noe som heter bakteriell vaginose, som faktisk påvises hos 10-15 % av fertile kvinner, som gir illeluktende utflod. Man får gjerne en slik infeksjon fordi enkelte bakterier , bl.a. gardenerella, trives svært godt når den normale bakteriefloraen i skjeden blir forandret, slik den gjør i svangerskapet. Jeg synes du skal ta opp dette med din lege. Alle gravide med symptomer fra underlivet, som kan settes i tilknytning til endret surhetsgrad i skjeden, kan ha glede av å bruke stikkpiller og krem med melkesyrebakterier, f.eks. Vivag eller Gynofilus, som fås på apoteket.

Hva med min mann som får kløende, rød og sår hud av å ha samleie med meg når jeg er høygravid. Hva er dette, og er det normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42227-kl%C3%B8e/#findComment-158396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...