Paprika1 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hei. Jeg er 6 uker gravid i etter IVF med donoregg. Min klinikk i Russland la sterk vekt på at en eventuell blødning tidlig i svangerskapet skyldtes at jeg ikke hadde nok hormoner (progesteron og østrogen) og at jeg derfor ved eventuell blødning mått ta dobbel dose hormoner i 14 dager. Dette blir enorme mengder og jeg er ukonfortabel med dette. I går fikk jeg en liten blødning. Den stoppet raskt, men jeg startet hormonregime. På spørsmål om jeg kunne ta mindre siden det kun var snakk om noen dråper blod sier de at jeg skal holde meg til skjema. Har hørt at i Spania og Finland er blødning sett på som normalt og ufarlig og man gjør ikke tiltak ift dette. Jeg skal også gå på progesteronbehandling til 32 uke ifølge deres plan. Kan det være nødvendig. Synes de overdriver kontrollen de skal ha over kroppen min og lurer på du kan svare meg på litt rundt dette. Legger til at før jeg fikk satt inn egg tok jeg en sprøyte for å nullstille egen hormonproduksjon, men jeg vil jo tro at etter 12 uker så produserer kroppen det den trenger selv for å opprettholde svangerskapet? PS: ingen sykdommer ut over høy fertilitetsalder (41 år) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422670-bl%C3%B8dning-tidlig-i-svangerskap-med-donoregg-gj%C3%B8re-noe-med-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hei. Så fint at du har oppnådd å bli gravid. Jeg har dessverre ingen erfaring med donoregg, så jeg foreslår at du holder deg til det klinikken har anbefalt deg. Når skal du evt på ultralyd? Lykke til, vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422670-bl%C3%B8dning-tidlig-i-svangerskap-med-donoregg-gj%C3%B8re-noe-med-det/#findComment-3789385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.