Gjest Mir02 Skrevet 31. januar 2002 Skrevet 31. januar 2002 Jeg hadde mitt første herpesutbrudd (genital herpes) for nøyaktig 1 år siden. Har ikke merket noe utbrudd etter dette, så jeg tok ikke opp temaet med legen under svangerskapet. 8 Dager før termindato fikk jeg et mildt utbrudd, og dro til føden samme dag for å få noe mot det. Fikk beskjed at jeg måtte komme tilbake hvist jeg fikk rier eller vannet gikk. Jeg nå tatt Zovirax 200mg, 1 tablett, 4 ganger daglig, i over 5 døgn ( skal ta det i 10 dager til sammen). Når kan det kan være trygt for en vaginal fødsel? Hvordan vurderer legene dette?? 0 Siter
Gjest Mir02 Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Vet ikke om det kom godt nok fram at jeg nå har et andregangsutbrudd. Jeg har termin i morgen og er derfor veldig bekymret for å måtte ta keisersnitt.. Jeg har nå tatt zovirax i over 6 døgn. Smitter herpes når det har blitt rur på utbruddet? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. februar 2002 Skrevet 2. februar 2002 Hvis du ikke har utslett er det trygt med vaginal fødsel. Legene kan vurdere deg når fødslene går i gang (og du vil jo selv merke om du har utbrudd). Lykke til med fødselen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.