mcgyver Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Vi har snart vært samboere i 5 år og nå har hun nesten ikke lengre lyst på sex. Det begynte å dabbe av allerede etter at vi hadde vært sammen noen få mnd. Hun sier at hun ikke orker, at det er så stress og at hun ikke tenner på meg lengre. Det er bare under eggløsning av og til at hun har lyst på sex, men hun tar aldri iniativ til det (kan gå flere mnd mellom hver gang). Vi har det stort sett bra sammen ellers, er gode venner og har sammenfallende interesser. Vi har prøvd å løse dette sammen og gikk til anskaffelse av boken "mer sex, ja takk" av Gro Isacsen. Etter å ha lest boken sammen begynte tingene å løse seg, helt til hun gikk til en gynokolog som sa at det bare var tull og at hun skulle gå hjem å slappe av i steden for. Etter dette har vi nesten ikke hatt sex sammen (1 år siden). Hun sier at hun elsker meg og at hun vil gifte seg med meg. Jeg for min del elsker henne også, men jeg har ikke lyst til å gifte meg før vi har det bra sammen. Hun kan være ganske så turbulent til tider og ha store humør svigninger/deprisjoner ? Vi har oppsøkt lege, gynokolog og psykolog for å prøve å finne ut av det. Det eneste svaret hun får er at hun må gå hjem og slappe av. Hun går nå i redusert stilling for å se om det hjelper, men det gjør det forløpig ikke. Vi snakker åpent om det meste, men hun har problemer med å dele de innerste følelsene sine. Jeg er en veldig tålmodig mann og jeg har helt sluttet å spørre om vi skal ha sex for å se om det hjelper uten at det har hatt noen effekt. Tålmodigheten begynner snart å renne ut. Det som holder meg tilbake er at vi har en sønn sammen og jeg vil at han skal vokse opp med to foreldre. Er det noen der ute som har opplevd noe lignende??? eller som har noen gode tips ??? Hilsen Frustrert Far 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42279-hun-tenner-ikke-p%C3%A5-meg-lengre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Kontakt en annen lege/psykolog - det høres absolutt ut til å kunne være en depresjon eller annen psykisk tilstand. Går hun forresten på p-piller? Enkelte kan reagere med både redusert sex-lyst og depresjoner som bivirkning av p-pillene (enkelte merker, forskjellig fra person til person). Foreslår også å legge dette under forum for psykiatri om du ikke allerede har gjort det, kanskje du får bedre/flere svar der, muligens også fra psykiateren der! :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42279-hun-tenner-ikke-p%C3%A5-meg-lengre/#findComment-158384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mcgyver Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Kontakt en annen lege/psykolog - det høres absolutt ut til å kunne være en depresjon eller annen psykisk tilstand. Går hun forresten på p-piller? Enkelte kan reagere med både redusert sex-lyst og depresjoner som bivirkning av p-pillene (enkelte merker, forskjellig fra person til person). Foreslår også å legge dette under forum for psykiatri om du ikke allerede har gjort det, kanskje du får bedre/flere svar der, muligens også fra psykiateren der! :-) Lykke til! Hei Gemini takker så mye for innlegget ditt. Vi trodde lenge at det var p-piller som var årsaken, men etter at hun sluttet (3år siden) har det ikke blitt bedre. Skal prøve det andre forumet som du nevnte. Takk så mye. Hilsen Frustrert Far 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42279-hun-tenner-ikke-p%C3%A5-meg-lengre/#findComment-158392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Så flott at dere har lest boka mi og at den hjalp, så lenge det varte. Kanske det hjelper om dere leser den en gang til – i fellesskap? Det fremgår ikke av innlegget ditt om hun har glede av sex mens dere holder på eller om det er manglende tenning og spenning i forkant av sex som gjør at hun ikke tar initiativet til sex? Siden vi ikke lagrer de fantastiske nære og deilige opplevelsene vi ofte får når vi har god sex, er det mange som har problemer med å tenne. Årsaken er at vi simpelthen ikke husker hvor godt det kan være, siden opplevelsene lagres i den primitive delen av hjernen som har meget begrenset lagringskapasitet. Derfor kan det hjelpe å prøve å huske, enten ved at dere leser høyt for hverandre av erotisk litteratur (at boka mi hjalp kan være et tegn på at manglende tenning kan være problemet). En annen måte å tenne på er at dere lager deres egen husker-du-kveld hvor dere oppfrisker deres mest vellykkede erotiske oppleveler, gjerne i en erotisk setting – litt rødvin hjelper, det kan mange på forumet her skrive under på. Få henne også henne til å fortelle om hva hun synes best om i seksuelle sammenhenger. Da vet du litt mer om hva du skal spille på ved senere anledninger også. Det er riktig at stress og følelse av alltid å være sliten kan være en årsak til manglende lyst. Det kan også depresjoner, spesielt om hun får piller for å komme over disse. Noen av de antidepressive pillene som finnes på markedet har manglende sexlyst som mulig bivirkning. Det er også mange andre mulige årsaker til at lysten mangler. Siden det virker som om det er et problem som har vart i mange år kan det være hormonbalansen som er ute av lage – det kan også forårsake hurmørsvigninger, men det får dere kanskje bedre informasjon om på forum for psykiatri eller ved at dere/hun tar kontakt med fastlegen som kan ta nødvendige blodprøver og ev. henviser til psykiater/psykolog. Det er mulig hun har godt av å få hjelp til å sortere tidligere opplevelser og finne årsakene til depresjon sammen med fagfolk – og at det også kan hjelpe på sexlivet. Det kan kanskje også gi henne det som skal til for at hun tør dele flere av sine innerste tanker med deg. God sex har vanligvis den samme effekten, men det spørs hva som løser seg først. Håper dere finner hverandre seksuelt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42279-hun-tenner-ikke-p%C3%A5-meg-lengre/#findComment-158668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.