Gå til innhold

Intense smetter under og/eller etter samleie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spm angående smerter under sex. En skjelden gang, kanskje 1 gang i mnd, får jeg intense smerter i nedre del av magen etter/under sex. Disse smertene føles ut som veldig intense kramper, og kommer i bølger. Bølgene kommer og går i kanskje 5minutter. Jeg har kanskje hatt de 5 ganger i mitt liv, alle i år, men delt utover. (Jeg er 19, vært seksuelt aktiv i ca 2år, og med samme gutt i 1år nå).

De gangene dette har skjedd har det vært på morgenen, og har følt at jeg ikke har vært ordentlig våt/kåt før vi starter. Smertene har oppstått dersom jeg sitter på topp, eller noen ganger misjonær. Har ikke opplevd disse smertene dersom vi har sex senere på dagen. 

Tidligere har jeg trodd det har vært i sammenheng med at jeg har vært sulten, ikke vært på do, ikke våt nok og/eller nærme mensen. Men jeg vet ikke hva det kommer av. 

Jeg har ikke følt noen andre uvanligheter, mensen kommer regelmessig, og sexen er uten smerter alle andre ganger. Jeg har ikke opplevd noe uvanlig ellers heller.

Jeg lurer på om det finnes noe svar på dette? Eller tips? 

Mvh meg 

Anonymkode: 90315...2b5

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Har du vært til gynekologisk undersøkelse noen gang? Hør om din livmor ligger ‘bakover’, det gjør den hos ca 20-25 % og det er helt normalt. Man kan forestille seg at livmoren presses fremover under samleiet for så senere å ‘falle tilbake’? Det er ikke annet råd å gi enn å unngå samleiestillinger som fremkaller smertene.

Vennlig hilsen Mette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...