AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Hei Har irritabel tarm syndrom tror jeg , er under utredning, spiser en del imodium ca 2-3 stk pr dag, oppdaget for 14 dager siden at jeg var gravid , er nå livredd for at fosteret har tatt skade, sluttet selvfølgelig samme dag som jeg fant ut om graviditeten. er nå ca 7 uker på vei og livredd. Har googlet loperamid virkestoffet i imodium og det er da tydligvis et C preparat siden det er opiat i de diaretabelettene, mye info på tyske og engelske nettsider :,( Anonymkode: f60da...890 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Dette står i den norske legemiddelbok, Felleskatalogen. Graviditet: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier har ikke vist fosterskader. Det er ikke opium i Imodium, og det kan kjøpes uten resept. Det tyder på at det ikke er risiko ved bruk. Jeg tror at du kan ta det helt med ro, vennlig hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Tusen takk for svar, må bare si jeg er redd likevel, hører vel med. Anonymkode: f60da...890 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Mon ikke de fleste gravide er engstelige, men i og med at det ikke er advarsler om graviditet, synes jeg at du ikke behøver å være engstelig. Hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.