Gå til innhold

laoaroskopi pga graviditet utenfor livmoren

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått fjernet graviditet utenfor livmoren ved laporoskopi. Hat fått beskjed om å ta ny blodprøve om 5 dager for å sjekke hcg. Hvorfor det? Er legene usikre på om de har fått fjernet fosteret? Lurer ellers på om det er noe jeg kan gjøre for å lette på smertene jeg har i magen (sterke luftsmerter opp til skulderene). Har også fått beskjed om at jeg kommer til å blø noen dager som en mens. Foreløbig blør jeg bare litt rosaaktig utflod og har ikke menssmerter. Er det et dårlig tegn hvis jeg ikke kommer til å blø? Håper på svar.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan lyde som legene ikke er helt sikre når de ønsker kontroll av HCG. Smertene gir seg etterhvert. Det har dannet seg en slimhinne i livmoren som skal bort, men ved graviditet utenfor livmoren er den ikke særlig utviklet og det blir derfor ikke så stor blødning som ved abort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...