Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gravid og vurderer abort pga mye problemer i fortid, livredd barnevernet. 

I 2012 fikk jeg en betinget dom, ikke fengsel grunnet vold.

levde da under omstendigheter som gjorde meg aggresiv, skjønner at abort er den beste løsningen.

hva tenker dere.

Anonymkode: f7f89...bdd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423745-gravid-vurderer-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

levde da under omstendigheter som gjorde meg aggresiv, skjønner at abort er den beste løsningen.

hva tenker dere.

Det som betyr noe burde jo være hvordan du har det i dag. Sinnemestring, boforhold, forholdet til barnefaren, økonomi, jobb... Ikke hvordan ting var for 5-6 år siden. Ta en telefon til barnevernet og snakk med dem kanskje? Snakk med legen din eller jordmor?

2012 er 5 år siden. Ikke la fortiden ødelegge fremtiden din. Behold barnet om du ønsker barn og klarer ta vare på det, ta abort om du ikke ønsker bli mor. Det er ditt barn, din kropp og du som bestemmer dette. Barnevernet kan ikke ta fra deg et barn fordi du er domfelt for 5 år siden. 

Anonymkode: 4bb0a...642

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil foreslå at du tar kontakt med Amathea organisasjonen for råd og samtale. De har ofte psykiatriske sykepleiere eller sosionomer til å gi råd. De er har kontorer i de fleste byer.

Vennlig hilsen Mette

Informasjon om deres Veiledning

Våre veiledere har minst 3-årig sosial– og helsefaglig utdannelse og har lang og bred erfaring innen spørsmål knyttet til uplanlagt graviditet og abort.

Gratis
Alle våre tjenester er gratis, også graviditetstesten.

Tilgjengelighet
Vårt tilbud er landsdekkende og vi har 13 lokale kontorer rundt omkring i Norge. Ring vårt hovednummer 815 32 005 og en veileder vil sette deg i kontakt med ønsket lokalt kontor.

Vi ivaretar kvinners helse gjennom å tilby et refleksjonsrom som kan bidra til at kvinner tar og får eierskap til egne valg.

Valgsamtalen har fire faser:

1. Å oppleve å ha reelle valg
  2. Å vurdere valgene
  3. Å velge
  4. Å leve godt med valget

Annonse

Ppiller har jeg.

dette er et uhell, hadde aldri kommet til å planlagt noe barn med min fortid, uhell kan skje.

jeg har gjort mye dumt i mitt liv, men man blir klok av skade, ikke tåpen.

selvfølgelig kunne jeg jublet over dette, noe jeg gjorde en stund, men man burde både se seg tilbake og ett godt stykke frem i en slik sak.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva tenker dere.

Det er jo hvordan du er i dag som teller, men jeg gjorde også mye dumt i min fortid og ble dømt for det. Men angrer ikke på at jeg fikk barna. 

Vold, rus og psykriatri er barnevernets favoritt, det er mange mange år siden, men likevel.

bra du beholdte å fikk barna dine, men i mitt tilfelle er nok abort beste løsning med tanke på hvordan bv herjer med folk i dag, de er livsfarlige, men takk gud for at de også gjør gode gjerninger, det må da til.

avogtil må man bare godta at man ikke har vært en av guds beste barn, å må derfor ta en del konsekvenser av det.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold, rus og psykriatri er barnevernets favoritt, det er mange mange år siden, men likevel.

bra du beholdte å fikk barna dine, men i mitt tilfelle er nok abort beste løsning med tanke på hvordan bv herjer med folk i dag, de er livsfarlige, men takk gud for at de også gjør gode gjerninger, det må da til.

avogtil må man bare godta at man ikke har vært en av guds beste barn, å må derfor ta en del konsekvenser av det.

Syns bare det var så trist hvis du lar fortiden bestemme. Men forstår deg på en måte. Lykke til videre og god klem til deg <3 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...