Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! For 3 dager siden fikk jeg store smerter når jeg hadde vannlating. Dagen etter gjorde det så vondt at jeg gråt og var skikkelig dårlig. Dro til legen og fikk positiv test på urinveisinfeksjon og graviditet. Han sjekket livmorhalsen og ble bekymret over at jeg hadde smerter. Ble sendt på sykehuset og der fant de tom fostersekk. Dette var da igår. Idag har jeg store smerter og blødninger. Er dette et tegn på at kroppen ordner det selv? Skal også sies at jeg ble gravid på p piller og har tatt disse hele tiden. Samleie skjedde for 1 1/2 mnd siden så er vel ikke mulig at det er et foster der inne? De sjekket eggstokker og de var tomme, men den siden som er mest vond der fant de en cyste, kan foster gjemme seg bak den? Jeg har ikke hatt blødninger av noe slag (hoppet over pausen mellom to p pillebrett) så umulig at jeg har hatt en abort vel? Skal til lege imorgen på blodprøver å se om gravidhormonet stiger frem til ny sykehustur om en uke. Men kjenner jeg blir bekymret når smertene er så store. 

Tenker på mye. Om eggstokken kan sprekke... pga cysten eller om fosteret er der... 

Anonymkode: 1e13e...ed1

Fortsetter under...

Når de har funnet en tom fostersekk i livmoren din, har egget vandret normalt ned i livmor og er ikke i eggstokken med mindre du var gravid med toeggete tvillinger. (usannsynlig)

En har tom fostersekk fordi en har abort/er i gang på abort, fordi det var noe galt så det aldri var noe mer enn et egg, eller fordi fosteret ikke er stort nok til å sees på UL enda. Hcg prøvene vil fortelle om det er noe levedyktig der eller om du har mistet.

Anonymkode: 50ec0...8fe

Mette Moen, Gynekolog

Man bør absolutt tenke på om det kan være en graviditet utenfor livmoren. Da vil graviditetstesten også være positiv, men stiger mindre enn ved et normalt svangerskap. Du bør få en ny ultralydkontroll, men få den fremskyndet hvis smertene øker på.

Gi tilbakemelding. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...