Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake var jeg gjennom mitt 3. IVF forsøk.

På Haukeland tar de 2 HCG prøver.

1. prøve på 10. rugedag viste en HCG verdi på 349, dette fikk vi beskjed om var meget bra!

2. prøve viste bare noen og 200, og dette tydet på at det lille "frøet" hadde dødd.

Det jeg lurer på er: hele tiden etter innsettingen av egget hadde jeg treg avføring og mye luftplager.

Dagen før siste prøve satt jeg lenge på do og PRESSET veldig hardt for å prøve å få gått på do. Etterpå følte jeg det som om noe hadde gått i stykker, og dagen etter var HCG sunket.

Har jeg presset så hardt at jeg har drept den lille spiren til liv?

Jeg ber om å få et ærlig svar da dette kverner rundt i hodet mitt hele tiden! Sliter veldig nå, gråter mye og skjønner ikke hvordan jeg skal takle hverdagen i tiden som kommer.

Heldigvis har jeg verdens herligste ektemann, ellers hadde jeg aldri holdt ut!

Håper på snarlig svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42386-abort-etter-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har stor förståelse för att du nu är ledsen och tänker mycket på det som har hänt. Det är viktigt att få känna sorg, ilska och frustration men också att kunna prata med någon om missfallet. Fint att du har en förstående mann som stöttar dig och som du kan dela sorgen med. Eftervart måste ni ändå se framåt och gå vidare. Jag kan med säkerhet säga dig att ditt missfall inte berodde på att du var hård i magen. Det skall mycket mera därtill, för att ett missfall skall skje. Orsaken till det som har skjett, får du dessvärre aldrig veta men att det skulle bero på trög mage vill jag ändå avskriva. Jag tror och hoppas att ni så småningom, kan gå vidare på bästa sätt tillsammans. Önskar er lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42386-abort-etter-ivf/#findComment-159022
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...