AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hei, jeg er en jente på 24 år som hadde en abort februar i år. Etter aborten fikk jeg mensen tilbake i april. Jeg hadde normal syklus på 5 uker helt frem til juni (har alltid hatt syklus på 5 uker, før graviditet også). Etter dette fikk jeg mensen i september igjen, altså 3 måneders syklus, og nå har jeg ikke hatt mensen siden da. I september når jeg hadde mensen hadde jeg ubeskyttet samleie ( dette altså når jeg hadde mensen) jeg har tatt flere tester for å sjekke om jeg er gravid igjen, men alle testene er negative. Jeg er litt beskymret over hvorfor mensen ikke kommer nå. Har hatt litt småvokst nederst i magen i det siste og har alltid tenkt at mensen kommer snart, men den kommer ikke. Hva kan være årsaken? Bør jeg kontakte fastlegen? Tusen takk for svar! Anonymkode: 22faa...5fc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423896-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Det kan være mange årsaker til at menstruasjonen ikke kommer til ventet tid. Det skyldes hormonforstyrrelser hvor eggløsningen er forsinket eller ikke kommer i det hele tatt. Jeg vet veldig lite om deg ellers. Bruker du prevensjon? Evt hvilken type? Er du overvektig, da kan det være tilstanden PCOS (poly cystisk ovarie syndrom) hvor det ofte er forandringer ved hud og hår også. Hvis du trener mye eller har slanket deg, kan det være forklaringen. Så er det mange andre mer sjeldne tilstander. Fravær av menstruasjon er IKKE tegn på noe farlig som kreft. Hvis du ikke har fått menstruasjon innen ca 3 måneder, så synes jeg du skal kontakte fastlegen. Det vil bli aktuelt med hormonprøver (blodprøve). Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/423896-mensen/#findComment-3805046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.