Gå til innhold

bør man pusse overalt i munnen?

Anbefalte innlegg

Gjest pusser hele kjeften

for et år siden begynte jeg å bli var at jeg kanskje hadde dårlig ånde. Jeg hørte at et triks før å sjekke om du har dårlig ånde eller ikke, er å slikke på håndbaken og lukte om det er surt eller ikke. Det er som regel en sur og lite delikat lukt, så jeg vil da pusse bort den dårlige ånden, spesielt før jeg går til sengs med kona.

Så det siste året har jeg pusset veldig mye, ikke bare tennene, men også bak og under tungen, i ganen, i kinnene - kort sagt ovealt i munnen. Jeg merker at jeg blir kvitt veldig mye slim på den måten; den henger i lange klaser fra tannbørsten. (ekkelt). Etterpå er jeg da veldig tørr i munnhulen, og må drikke store mengder vann i løpet av natten.

Det jeg lurer på, er;

er dette sunt? Eller overdriver jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42421-b%C3%B8r-man-pusse-overalt-i-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ja, du overdriver i betydelig grad. Tenner og tannkjøttet som ligger an mot tennene ska pusses. Tungeryggen kan få en omgang med tannbørsten dersom det dreier seg om dårlig ånde. Trikset med å pusse og lukte på børsten har lite med en eventuell dårlig ånde å gjøre.'

Husk at pusseskader også er en lidelse som utvikler seg hos folk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...