klaravis Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hei, takker for svaret du gav meg på dette innlegg tidligere. Men jeg skjønner ikke dette med fistel helt. Jeg har ingen åpning i tannkjøttet hvor det kommer puss el.lign. ut. Tannkjøttet over denne tanna som er skadet er riktignok noe hovent og rødt, det er vel betennelsen som gjør dette? Men altså ingen materie / puss som kommer ut. Kan det likevel være en fistel, og at det ikke er komt så langt enda at det er gått hull???? Hva tror du må gjøres hos oralkirurgen, ny operasjon???? Hva går i såfall denne ut på, roten er jo allerede fjernet. Er det slik å forstå at hvis en ikke får bukt med betennelsen på annen måte, så må tannen fjernes??? Kan implantat da være et alternativ??? Skaden min er godkjent som yrkesskade. Jeg fikk dekka rotspissamputasjonen av trygdekontoret. Jeg får vel også dekka det som må gjøres videre nå av trygdekontoret??? I papirene fra trgydekontoret fra sist gang står det at prisoverslag på behandling hos tannlege må sendes trygdekontoret for godkjenning før behandling iverksettes. Sist gang snakka jeg bare med trygdekontoret på telefon. Har spurt oralkirurgen som jeg skal til om ikke han kan sende prisoverslag, men det var visst vanskelig........ Tror du det blir problemer med dekning fra trygdekontoret om det ikke er levert inn prisoverslag på forhånd???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42447-mer-om-fistel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det kan være vanskelig for en som ikke er utdannet i faget å se eller vite hva en fistel er og hvordan den ser ut, særlig fordi den forandrer seg i forhold til betennelsens forløp. Jeg er selvfølgelig avskåret fra å bedømme det behandlingsbehovet du måtte ha. Når det dreier seg om en godkjent yrkesskade vil all behandling uansett ville bli dekket fullt ut av folketrygden etter folketrygdens takster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42447-mer-om-fistel/#findComment-159370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.