Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jenta--18

Heisan hoppsan!

Er nå i uke 5+4, vet at det er veldig tidlig, men vil vite alt! =)

Går på folat og tran og spiser rå-sunt. Mye havre, grovt brød, råe grønnsaker og frukt, drikker melk og spiser normal middag.

Men jeg har noen spørsmål....

Er det noe jeg (bortsett fra alkohol og tobakk) ikke bør spise?

Er det noe jeg ikke bør gjøre? Hva bør jeg unngå i gymmen på skolen?

Er svømming sunt? Noen sier at det (p.g.a.bakterier), ikke er så bra, mulig de ikke har peiling...

Skal jeg ta ekstra vitaminer? (tar jo tran og folat).

Håper så inderlig at dette skal gå bra!!

Når er abort-faren størst? Er så utrolig redd for å miste beibin... Moren min hadde en abort i uke ti, noen sier at dette er arvelig da...

Dette ble en del spørsmål, men er setter stor pris på svar!

Forresten, noe spesielt jeg bør gjøre?

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42469-hva-b%C3%B8r-jeg-unng%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du verkar att äta en vanlig sund kost, och det är bra för gravida. Kaloriintaget bör dock vara något högre än vanligt under graviditeten, ca 2000 kalorier/dag. Du bör undvika opasteuriserade ostar och rått kött. Insjöfiskar kan innehålla mycket kvicksilver och bör därför ätas med stor försiktighet. Du kan fortsätta att träna och leva som vanligt, så länge som du mår bra av detta. Det går bra att simma i bassäng, då detta inte innebär någon infektionsrisk för dig eller fostret. Jag tycker inte att du behöver att at ytterligare vitaminer , då du redan äter så sunt. Risken för missfall är störst före vecka 12. Detta är inte ärftligt, men vanligt förekommande, då ca 10% av alla graviditeter slutar med ett missfall. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...