Gå til innhold

Tannrot står igjen2

Anbefalte innlegg

Takk for svaret. Jeg vil tilføye at hele roten står igjen, det er selve tannen som er borte.

Legen sier at denne tannroten som ligger i overkjeven, en jeksel som har vært skadet tidligere vil med tiden komme ut av seg selv. Han ville ikke bryte mer på denne roten for han var redd for å skade nabotannen. Nervene er kuttet så jeg vil ikke få smerter fra denne roten. Jeg er ikke helt tilfreds med denne situasjonen jeg er kommet oppi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42510-tannrot-st%C3%A5r-igjen2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Jeg deler din bekymring.

Dersom tannen er rotfyllt er dette ikke noen hastesak skulle jeg tro. Jeg ser likevel ikke noen grunn til at en slik rot ikke skal fjernes. Før eller siden må den jo ut uansett og det blir ikke lettere å få den ut etter som tiden går og den begynner å råtne bort. Dersom den ikke er rotfyllt er dette en tidsinnstilt bombe. Før eller siden vil roten infiseres. Da er det ikke bare fare for nabotennene, men din egen helse.

Dersom jeg var deg ville jeg anmode om å bli henvist til en tannlege med spesiell kompetanse, for eksempel en oralkirurg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...