Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 19år og har nesten alltid hatt lettere menssmerter. Jeg er ikke så veldig glad i å bruke smertestillende og det har alltid gått greit. I det siste har jeg hatt "lange" blødninger og grusomme smerter,nedre mage region. Jeg pleier å ha generelt få blødninger i løpet av året (legen sa det var pga en lettere jernmangel - brukte jern, men fikk så dårlig mage). Jeg lurer på om dette vil gå over eller om jeg trenger å oppsøke lege? Jeg ikke seksuelt aktiv, men ble misbrukt (ikke samleie) da jeg var liten og orker ikke tanken på å gå til gynekolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42517-%C3%B8kende-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menssmerter kan variere fra gang til gang. Prøv med naproxen først, det kan hjelpe godt, i likhet med varmeflaske på magen (eventuelt en stor flaske med varmtvann). Er det skikkelig ille flere ganger kan du begynne med p-piller, det hjelper. Etter noen mnds bruk må man gjennom en gyn.undersøkelse. Sørg for at du får en flink lege, og fortell hva du har vært gjennom! En venninne av meg ble misbrukt grovt (jevnlige voldtekter), men greier nå å gå gjennom en GU takket være god hjelp av psykolog og lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...