Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hejsan.

Är från Sverige och där är doktoronline ej 100% fungerande än, så jag provar här istället om det går bra.

För ca 9 månader sedan gick jag igenom en akut operation (laparoskopi) för ofarliga cystor på äggstockarna (troligast dermoidcystor) och då togs den vänstra äggstocken bort, eftersom att den inte kunde räddas.

Men nu i efterhand så mår jag ännu inte bra, jag mådde bättre innan allt detta hände. Har varit till en allmänläkare några gånger, men hon vet inte vad som är felet, men utredning pågår, men jag skulle uppskatta om man kunde få en annan syn på detta.

Symtom jag har är bla illamående och smärtor i buken. Smärtorna håller sig oftast till vänster sida högre upp i buken, midjehöjd, men kan även ibland kännas längre ner på båda sidor, men mest på vänster sida och jag har börjat se ett ev mönster, smärtorna verkar bli som värst under mensperioden (men inget som jag kan säga med 100% säkerhet), sådana här smärtor har jag inte upplevt tidigare, utan det har kommit efter operationen, så min fråga är, om man har opererats för detta som jag har, kan menssmärtorna bli värre? Men det förklarar ju inte varför jag även har mer eller mindre smärtor varje dag. När det är som värst så har jag svårt att ligga på sidan, det går, men det gör ont, men det gör inte ondare om jag trycker på området.

Jag har tagit två gånger blodprover, för det mesta, bla diabetes och alla prover är ok, förutom att enstaka levervärden är ganska lätt förhöjda, något som igentligen inte behöver betyda något om jag förstått detta rätt, men kan vara bra att tillägga.

Kan detta alls ha något med min operation att göra, för jag mår inte bra, jag kan må bättre och det vill jag!

Kan det vara nya/missade cystor som orsakar besvären? Varför har jag inte blivit bra, jag vill kunna glömma detta och gå vidare, men det går inte eftersom att jag påminns om detta varje dag?

Tack på förhand!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42520-hoppas-p%C3%A5-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...