Gå til innhold

Kjære Gro, svar "fridamari" på mitt forrige innlegget.

Anbefalte innlegg

Hvordan kan noe sånt skje selv om man elsker noen. Det gjør meg redd. Jeg er redd for at det kan skje igjen. Etter mange kvasse svar føler jeg meg veldig "unormal" og "skitten" som har kunnet gjøre noe sånt. Men jeg er egentlig ei helt normal jente. Men jeg har endel sprøe fantasier ang sex. Jeg har aldri tidligere vært utro. Hva har skjedd med meg

Fortsetter under...

Gjest ikke bekymr deg

Tror ikke du skal bekymre deg for at det skal skje igjen. Du har vel lært nå..

Riktignok var det utrolig kjipt det du gjorde, men et forhold med tabbekvote= 0 har kanskje ikke så store sjanser uansett..

At du har sprøe fantasier ang sex er vel heller ikke noe problem, med midre du ikke klarer å la _kjæresten_ din ta del i dem.

Om dere klarer å fornye tilliten i forholdet så går det vel bra, men det er jo opp til deg. Det er du som må få han til å stole på deg igjen, få han til å føle seg verdsatt og spesiell..

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hei fridamari!

Har fulgt føljetongen din på avstand. Synes du har fått mange skarpe svar fra folk som føler moralsk forargelse for dine handlinger. Det høres også ut til at mange har satt seg inn i kjæresten dins situasjon og føler med ham.

Hva slags parforhold folk har varierer stort, fra de som går på svingersklubber og bytter partnere til de som blir rasende bare partneren snur seg etter en annen på gata. Slingringsmonnet er stort.

Det som teller er likevel hva slags "avtaler" og holdninger du og partneren din har til hva dere gjør sammen og hva dere gjør hver for dere. Det virker som om du har såret ham dypt med det du gjorde – så du har sannsynligvis tråkket langt over en uskreven regel som han har definert skal gjelde for dere. Det er mulig du hadde blitt like såret om han hadde gjort det samme som du?

Skjønner at du ønsket å fortelle ham om ditt mentale sidesprang. At du gjorde det vil sannsynligvis sette forholdet deres på en prøve. Holder det så holder det. Men synes ikke du skal utbrodere mer for ham om hva som skjedde. Det vil bare gjøre ham enda mer såret. Det var nok spenningen og situasjonen, og kanskje litt nysgjerrighet som fikk deg til å gjøre det du gjorde, kanskje uten å tenke på eventuelle konsekvenser? Ikke all seksualitet er det samme som bekreftelse på kjærlighet og nærhet.

Du skriver at du har mange sprøe fantasier. Når du har kjæreste er det – slik forholdet deres høres ut til å være – mest naturlig at eventuell utleving av fantasier skjer innenfor forholdet. Tror du at du kan vise ham tilstrekkelig av din seksualitet til at du kan bli tilfredstilt på sikt? Det at du er redd for at noe lignende skal skje igjen kan tyde på det. Det er i tilfelle du som setter grenser for deg selv om hva du skal være med på.

Skjønner at du er glad i kjæresten din og respketerer ham høyt – og sannsynligvis kommer til å lide av kjærlighetssorg om forholdet ikke tåler belastningen av sidespranget ditt. Men genereslt sett synes jeg mange unge i dag hopper rett inn i forhold og blir der, kanskje uten at de passer helt sammen fordi de er redde for at omgivelsene skal oppfatte dem som lette på tråden om de leter etter "den rette".

Klem fra Gro

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...