Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 34 år og har en tenåring fra før, men nå har vi planlagt å få barn sammen. Jeg hadde en spontanabort i 11 uke i august 01 og har ikke blitt gravid etter dette. Jeg har nå lest at man blir gravid rundt eggløsningen. Men da lurer jeg på: er ikke tiden etter at man har hatt eggløsing (fra eggløsning til mensen) er ikke dette en periode man kan bli gravid på? Da jeg ble gravid i sommer som var, var jeg hos legen og tok ut spiralen og bare 6 dager etter dette var jeg gravid, og da jeg tok ut spiralen var det tiden får å få mensen, men jeg ble jo gravid og spontanabort i august. Ble jeg gravid i "feil tid" i mnd og da dette endte med abort? Vi tenker kanskje for mye på å bli gravid og jeg blir kanskje ikke gravid før vi "glemmer" det litt. Kan det si at jeg har det noe "tøft" på jobben også kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42549-venter-hver-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Graviditet er stort sett bare mulig i seks dager som slutter på eggløsningsdagen eller dagen etterpå. Man kan ikke bli gravid i feil tid. Hvis menstruasjonene er regelmessige ser det ikke ut til at stresset du opplever påvirker din eggløsning. Med årene tar det litt lengre tid å bli gravid, så ha tålmodighet og søke lege hvis det går mer enn 12 måneder. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42549-venter-hver-mnd/#findComment-159757
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...