Gå til innhold

Til Gro, Berthold, og andre. Reisningens mange stadier.

Anbefalte innlegg

Gjest Maraxion

Er en ung mann på 20 år som i en ca 2-3 år har hatt ett aktivt sexliv.

Har ikke noe problem å bli tent, eller få ereksjon, men av og til hender det at ereksjonen er anderledes. Den kan variere noe i lengde og tykkelse. Det som er normalt er hva jeg vil kalle ca 85% av max ereksjon, og den er helt ok å gjenomføre sex akten med, for når jeg får full ereksjon klager jenta mi litt på at jeg må være forsiktig, for hun kjenner det i livmorhalsen.

men hva er grunnen til denne forskjellen i reisningen? det som også kanskje er at om samleiet varer i over 20min så avtar stivheten til den blir veldig slapp. Antagelig psykologisk men jeg vet ikke. Fysisk er det jo slik at svamplegemet blir utvidet av blodet, og de årene som tar ut blodet, blir bresset flate slik at blodet ikke kommer ut. Men hva er det somgjør at den avtar under samleie?

Og hvilke muskler kan en eventuelt trene for å holde lengre under samleie?

mvh Gutt 20

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Størrelsen på penis i erigert tilstand varierer fra situasjon til situasjon og avhenger blant annet av tennings- og spenningsnivå. Andre faktorer som kan spille inn er for eksempel om du har drukket alkohol og hvor store mengder du har innabords.

Det som skjer når penis blir slapp er at ventilene ikke slutter helt til, og at det lekker ut mer blod enn det strømmer i svamplegmene. En mulig årsak til at penis blir slapp etter at du har holdt på lenge, er at du ikke klarer å opprettholde den psykiske spenningen eller at den fysiske stimuleringen ikke er kraftig nok. Det er helt naturlig. Ta en pause og bruk tiden til å fortsette å stimulere kjæresten din. Konsenterer deg om klitoris. Gjennom den visuelle stimuleringen du da utsetter deg for er det godt mulig du får en ny ereksjon. De aller fleste kvinner setter stor pris på denne typen variasjoner, siden kvinner ikke har den samme nytelsen ved inn-utleken som det menn har.

Om du er i stand til å ha samleie i 20 minutter, nærmer du deg superelskerklassen i utholdenhet. Det du kan trene for å holde enda lenger er PC-musklene, men det høres ut til at du allerede har funnet ut hvordan du skal få dem til å virke.

Størrelsen på penis i erigert tilstand varierer fra situasjon til situasjon og avhenger blant annet av tennings- og spenningsnivå. Andre faktorer som kan spille inn er for eksempel om du har drukket alkohol og hvor store mengder du har innabords.

Det som skjer når penis blir slapp er at ventilene ikke slutter helt til, og at det lekker ut mer blod enn det strømmer i svamplegmene. En mulig årsak til at penis blir slapp etter at du har holdt på lenge, er at du ikke klarer å opprettholde den psykiske spenningen eller at den fysiske stimuleringen ikke er kraftig nok. Det er helt naturlig. Ta en pause og bruk tiden til å fortsette å stimulere kjæresten din. Konsenterer deg om klitoris. Gjennom den visuelle stimuleringen du da utsetter deg for er det godt mulig du får en ny ereksjon. De aller fleste kvinner setter stor pris på denne typen variasjoner, siden kvinner ikke har den samme nytelsen ved inn-utleken som det menn har.

Om du er i stand til å ha samleie i 20 minutter, nærmer du deg superelskerklassen i utholdenhet. Det du kan trene for å holde enda lenger er PC-musklene, men det høres ut til at du allerede har funnet ut hvordan du skal få dem til å virke.

Skjønner.

Men disse pc musklene som du kaller dem, hvordan kan de trenes bedre? har hørt at under urinering skal du holde igjen å slippe endel ganger for å trene dem, men finnes det andre, og bedre måter å gjøre dette på?Du nevnte også at det kunne være mangel på fysisk stimulig, det tror jeg også. Men finnes det noen måte for partneren min å styrke sin musklatur og "stramme opp litt" der nede? Fungerer fks disse vaginal kulene?

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Skjønner.

Men disse pc musklene som du kaller dem, hvordan kan de trenes bedre? har hørt at under urinering skal du holde igjen å slippe endel ganger for å trene dem, men finnes det andre, og bedre måter å gjøre dette på?Du nevnte også at det kunne være mangel på fysisk stimulig, det tror jeg også. Men finnes det noen måte for partneren min å styrke sin musklatur og "stramme opp litt" der nede? Fungerer fks disse vaginal kulene?

Jeg har forklart knipeøvelser for opptrening av PC-muskler for både kvinner og menn utallige ganger. Om du blar deg bakover på dette forumet vil du finne mange innlegg som beskriver fremgangsmåter.

Ja, vaginalkuler virker. Bruken av vaginalkuler gir en lignende effekt med knipeøvelsene, men man oppnår større og raskere virkning om det brukes kuler. Poenget med kulene er at du må knipe sammen bekkenmusklene for å få kulene til å holde seg i skjeden. I visse sammenhenger omtales slike kuler også som vaginalvekter. Slike kuler finnes i flere varianter, blant annet som egg og stenger. Kulene produseres i materialer som tåler koking (for hygienens og skyld) og har forskjellig vekt.

Bruksanvishning: Begynn med de letteste kulene. Putt dem inn i skjeden så langt opp du får dem. Til å begynne med har du kulene i skjeden kun kort tid. Når du klarer å holde kulene inne i 20 sekunder, kan du prøve deg på tyngre utgaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...