Gå til innhold

Manglende lyst

Anbefalte innlegg

Gjest Suziquatro

På siste prøve fikk jeg disse tallene:

S-TSH 8,9.

S-Fritt T4 12,7.

S-FSH 9.

S-LH 12.

S-Prolaktin 449.

S-Østradiol-17 beta

S-Progresteron

Fikk med en komentar: Latent hypothyrose. Lav østradiol uten tydelig LH eller FSH økning. Overordnet (hypofysær/hypothalmisk) svikt? Kan være funksjonell (stress, slanking, trening) eller organisk.

Ble sendt på CT hvor det viste seg at alt var bra. Når jeg var hos legen fikk jeg thyroxin, og det var det. Jeg er mye trøtt, sliten og tiltaksløs. Jeg stresser ikke, slanker meg ikke, og trener bare litt.

Det største problemet av alt er at jeg har mistet alt av sex lyst. Det er akkurat som om det ikke er noen forbindelse mellom "underlivet" og hjernen. Dette er et stort problem for meg. Dette går veldig utover mitt nåværende forhold. Vi har vært sammen i 3 år og har det bra på alle andre områder en sex. Nå har vi ikke hat sex mer en 2-3 ganger det siste 1/2 året. Hva skal jeg gjøre? Er det flere hormoner som bør sjekkes? Bør jeg ha flere medisiner en thyroxin? Håper dere har et svar til meg, da legen min ikke syns det er noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42572-manglende-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Suziquatro

Jeg går utfra at du ikke bruker p-pille? Hvis du tok prøven på et av de første mensdager er østradiol normal (lav). Har du regelmessige menstruasjoner? Jeg kan ikke vurdere det uten disse opplysninger.

Jeg tok en p-sprøyte i juni. Da begynte jeg å blø, konstant. + at jeg fikk om mulig enda mindre lyst en før. Legen anbefalte da at jeg ikke skulle ta flere p-sprøyter. Ble sendt til gynekolog. Hun ga meg en kur med Depo Provera, piller i 12 dager, pillefri i 16, for å slutte å blø og for å komme igang med mensen igjen.

Prøvene var fra før jeg begynte på pillekuren. Jeg går ikke på p-piller nå.

Prøvene har blitt bedre nå, etter at jeg begynte med thyroxin, men...... det har ikke sex-lysten.

Jeg er så fortvila at du aner ikke. Samboeren min er veldig tolmodig, men jeg føler virkelig at jeg ikke strekker til som "kvinne". Det er jo ikke sån det skal være.

Håper du kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42572-manglende-lyst/#findComment-160856
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...