Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Hos jordmoren på mandag, viste det seg att jeg hadde 1-2 cm. åpning, hodet låg dypt ned i bekkenet. Hun masserte mormunnen, og kunne tydelig kjenne hodet(som forøvrig hadde lite hår :o) ).

Etter kontrollen fikk jeg blødninger (dette fikk jeg beskjed om ville skje), og utover dagen og natten hadde jeg veldige menssmerter og kynnere. Det er vel mulig att der er mormunnen som åpnet seg litt til?

Jeg har èn uke igjen til termin, og begynner å bli utålmodig. På fredag er siste vakten til jordmoren min, og jeg vil så veldig gjerne få henne under fødselen! Dermed tenker jeg litt på lakserolje, dette er det flere som har anbefalt, men jeg vet ikke...

Kan jeg risikere at fødselen starter der og da?? Kan allt skje så fort att vi ikke engang rekker frem til sykehuset (10 min med bil)?

Håper du kan svare meg,

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42592-lakserolje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag vill inte rekomendera lakserolja, då det kan gjöra mera skada än nytta. Har du mycket tur, så kan förlossningen sätta igång men det kan också gjöra att du får ont i magen til inge nytta. Jag vet att det är en del som har prövat det med bra resultat men de flest har det bara gett "onödiga" smärtor för. Jag vill istället rekomendera dig och din mann att ha samlag istället. Sperman innehåller hormonet prostaglandin. Detta hormonsom ges när man försöker att sätta igång en förlossning, fast i mycket större dos. Är livmoderhalsen mogen, som den verkar att var hos dig, kan det alltså hjälpa med ett samlag för att sätta igång en förlossning. Givetvis kan det också hända,att du får kynnere efter detta, utan att förlossningen sätter igång. Denna risk kanske du tar?! Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42592-lakserolje/#findComment-159677
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...