Gjest Edel Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hvorfor kommer det forkalking i morkaka? Jordmor spurte om jeg røykte, noe jeg aldri har gjort. Hun sa det var ganske mye. Kan dette være farlig? Er gravid igjen nå og lurer litt på dette. Hadde veldig høy blodprosent i sist svangerskap, 14 ved fødsel. Kan det være sammenheng med dette, og er det fare for blodpropp? Syns at legen min bagatelliserer alt så jeg har ikke lyst til å spørre henne om dette. Har også lyst til å gå igjennom fødejournalen min, fordi det måtte brukes sugekopp, jeg revnet endel, og barnet ble smittet av Streptokokk B. En del klatt altså. I tillegg har jeg ikke blitt god av bekkenløsningen siden sist svangerskap, men har nå endelig fått henvisning til behandling. Syns det er litt arrogant av legen å alltid si "du skal ikke tenke på det". Som om jeg er et lite barn syns jeg... (Er 31 år). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42597-forkalkning-i-morkake-litt-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Förkalkning i moderkakan blir det när den har blivit gammal, dvs efter 9 månader. Då har den gjort sitt, precis som våra blodådror har gjort efter "ett helt liv", dvs blir förkalkade när vi blir mycket gamla. Moderkakan skall dock inte åldras i förväg, vilket den kan gjöra om den gravida har rökat mycket, haft högt blodtryck. Moderkakan kan också se mera förkalkad ut när man har gått långt över tiden. I bland ser man förkalkningar utan att veta någon orsak, detta är egentligen ganska vanligt. Jag ser ingen anledning till oro, för att detta drabbade din moderkaka. Huvudsaken är att barnet mådde bra, vilket jag utgår ifrån. Din blodprocent på 14, är inte för hög utan ett bra värde som bara är sunt. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42597-forkalkning-i-morkake-litt-til/#findComment-159784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.