Gjest Madamim Skrevet 12. juli 2000 Del Skrevet 12. juli 2000 Jeg er nettopp ferdig med svangerskapspermisjon for min førstefødte - var ansatt i bedriften jeg jobbet i til og med 30. juni. Nå er jeg gravid med nr. 2 med foreløpig termin 13. januar. Dersom jeg skal ha permisjon fra 3 uker før termin slik som er vanlig, har jeg bare "jobbet" (hatt lønnet permisjon) i 4 av de 10 siste månedene, men dersom jeg velger å søke om permisjon fra 12 uker før termin kommer jeg akkurat innenfor grensen og har da "jobbet" (hatt lønnet permisjon) i 6 av de 10 siste månedene og har følgelig rett på fortsatte fødselspenger(?). Mine spørsmål er derfor som følger: - Er kravet at man skal ha jobbet el. i 6 av de 10 siste månedene før termin, eller 6 av de 10 siste månedene før man velger å ta ut permisjon? - Hvordan regnes fødselspengene ut - forrige periode hadde jeg 10 måneders permisjon med 100% lønn. - Hvem utbetaler fødselspengene i og med at jeg nå har sagt meg opp hos min tidligere arbeidsgiver? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/426-svangerskapspermisjon-og-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneG Skrevet 12. juli 2000 Del Skrevet 12. juli 2000 skjæøringspunktet (altså det tidspunktet man begynner å regne bakover fra), er den dato du tar ut permisjon. Perm.start kan være tidligst 12 uker før termin. så den biten er grei - men pass på dagene når du regner! Få gjerne trygdekontoret til å hjelpe deg slik at det er de som blir ansvarlige hvis de regner feil :-) Beregningen skal skje på vanlig måte (se www.trygdehjelpen.no/fodsel) - men normalt vil jeg anta at du kommer til å få samme inntekt som du hadde i forrige permisjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/426-svangerskapspermisjon-og-f%C3%B8dselspenger/#findComment-1192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.