Gå til innhold

pent utseende = utnytting/solveig

Anbefalte innlegg

Jeg har hva mange vil kalle et pent utseende, eller det er i hvert fall det jeg har hørt opp igjennom tidene. Har fått mange kompliment angående utseendet mitt, at jeg er vakker, nydelig, pen....listen har blitt lang.

Når jeg møter en gutt, er jo derfor det første inntrykket han får av meg, det gjør det lett for noen å bli forelsket, ihvertfall overfladig.

Dette bringer med seg noen situasjoner hvor jeg etter å ha møtt en gutt noen ganger føler at de ikke liker meg for det som er på innsiden på grunn av hva som er på utsiden. At de nærmest lar seg blende, og ikke tenker så mye på at det er et virkelig menneske bak fasaden. Det har for meg resultert i endel avbrutte mulige forhold. Der sluttkommentaren er: du var jo bare for attraktiv til å la bli.

Det kan være jeg legger hodet til for hugg når jeg kommer med denne påstanden, men jeg må nesten vite....burde jeg kle meg styggere eller slutte å stelle meg for at noen virkelig skal interessere seg for det som er på innsiden? Eller hva må jeg gjøre for å finne noen som er interessert i det som er på innsiden?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42612-pent-utseende-utnyttingsolveig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke gjøre deg mindre attraktiv, men heller være litt mer kresen med valg av mulig partner. Lar man seg utnytte blir man utnyttet, så man er til en viss grad selv ansvarlig. Hva med å vente med å bli intim med ny partner før du vet at han er seriøs? Det vil vel sile ut de aller fleste "utnyttere".

Gjest uten nick nå

Hei kjære deg!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Skrev et nesten tilsvarende innlegg for noen måneder siden. Fikk da masse kritikk og fikk høre at jeg sikkert bare var veldig selvgod og fornøyd med meg selv. Sånn er det ikke alltid -selvom utseendet er pent.

Jeg slet i mange år, med det samme som deg. Mange gutter ba meg ut, ønsket være kjæresten min. Jeg innså etterhvert at de fleste bare fallt for mitt utseende i starten, og det såret meg faktisk.

Selvsagt likte mange også min innside, men at utsiden var det viktigste for dem, det var lett å gjennomskue.

Følte meg fryktelig trist en periode, og visste ikke hvordan jeg skulle klare å finne en som virkleig fallt for det som var MEG - innerst inne.

Jeg begynte vie mer oppmerksomhet til de guttene som ikke nødvendigvis hadde det flotteste utseende.En vakker innside betyr så uendelig mye mer. Og jeg fant en - med en vakker innside - og som jeg selv syns er nydelig av utseende. (Andre har klart å si til meg at jeg kunne "klart bedre". Utrolig!!)

Han viste meg oppmerksomhet for den jeg var - på innsiden. Mitt utseende sa han var bare en ekstra bonus.

Vi har vært sammen i over ett år nå, og jeg er lykkelig med ham.

'Jeg tror mye av hemmeligheten ligger i folkene du omgås. Omgås du gutter og venner generelt som er opptatt av utseende og slikt, så er det også lett for at du endre opp med en slik en.

Se litt nærmere på deg selv. Hva ser DU etter? Hvem leter DU etter? Er DU utseendefiksert?

Ikke vær det. Et utseende er bare et menneskes skall. Og det vakre ytre vil forgå med alderen. Da er det innsiden som betyr alt.

Lykke til.

Gjest motsatt med meg

Jeg har det akkurat motsatt, for jeg blir likt for den personen jeg er, men ingen vil ha noe forhold da de regner med at de vil finne en som er penere og har finere kropp.

Alle sier at de ikke skjønner at jeg ikke er gift, for jeg må jo være en topp partner å dele livet med. At dersom de har giftet seg med meg så har de fått det godt osv.

Men hva hjelper det vel med slike fine komplimenter til min personlighet når ingen egentlig vil være sammen med meg likevel. For det finnes alltid en jente som er penere, og da satser de på slike. Det har nok noe med selvtilliten til gutta og gjøre også. Pene jenter som deg er kjekt å vise frem til kameratene. Men jeg tror at det har mer med kropp enn med et pent ansikt og gjøre. Mange har sagt at jeg er søt osv. men det er utseende på kroppen som avgjør. De skal ha en kropp og begjære, det er det viktigste.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det vil neppe virke troverdig å kle seg styggere enn du ønsker. Kroppssignalene dine vil skinne gjennom og du blir gjennomskuet. Du får heller være obs og gi noen små hint om at det viktigste er hva folk synes om ditt indre. I alle fall tenker du sånn, kan du jo si. Ta det litt sporty.

Annonse

Du trenger ikke gjøre deg mindre attraktiv, men heller være litt mer kresen med valg av mulig partner. Lar man seg utnytte blir man utnyttet, så man er til en viss grad selv ansvarlig. Hva med å vente med å bli intim med ny partner før du vet at han er seriøs? Det vil vel sile ut de aller fleste "utnyttere".

Takk for svar.

Kanskje det kan være noe i at jeg leter på "feil plass", det nytter jo egentlig ikke å gå ut å treffe noen dersom jeg vil bli kjent med noen for det som er på innsiden og ikke på grunn av det ytre. Problemet her er at uansett hvor jeg er så vil fortsatt utseende spille en viss rolle. Joda, jeg tar meg tid når jeg møter noen nye, men hvor mange skal jeg møte/treffe noen ganger for å sile ut?

En liten kommentar til et par av dere som mente kanskje jeg burde finne noen som er "mindre kjekke" og ikke fiksere på utseende. Det var nettopp derfor jeg skrev dette innlegget, fordi jeg synes for mange er fiksert på utseende og for lite på innsiden. Jeg ser visst bra ut, det er ikke logisk å konkludere da med at jeg sannsynligvis ikke har noe å tilby på innsiden. Jeg tror nok at mange fordommer spiller en rolle her også, endel tror visst at dersom du ser bra ut så må en jo være "dum", ikke være god og snill osv.

Det var iallefall godt å lese at "uten nick nå" har funnet den rette, jeg får vel fortsettte letingen jeg.

Med vennlig hilsen

Å velge partner KUN etter utseende er det samme som å velge partner etter hvem man tror man vil bli sett sammen med.

Allikevel vil jeg fortsette å anbefale deg til å kle deg pent, som du selv liker det. Du er jo tross alt på partnerjakt, og et godt utseende kommer nok godt med der.

For min egen del har jeg aldri hatt kjæreste (jeg er en mann på 28). Litt av grunnen til dette tror jeg skyldes at jeg har vært redd for hva som kreves av meg i et forhold. Det kan også være noe av grunnen til at du også ikke binder deg, og sikkert for flere andre også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...