Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lege har konstatert min tilstand som truende spontanabort, fosteret er normalt, men morkaken blør. Hvor lenge kan den blø? Bør jeg være sykemeldt mens jeg har blødning? Jeg tar tog 25 min. til og fra jobb, hva om en abort inntrer her?!! Hvis jeg ikke aborterer nå, og blødningen opphører, vil jeg være i en risikogruppe resten av svangerskapet? Dette er mitt fjerde svangerskap, jeg har aldri hatt blødninger før. Mine tre barn er alle forløst ved keisersnitt .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42621-truende-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du sier ikke noe om hvor langt du har kommet i svangerskapet. Tidlig i svangerskapet (før uke 12) er det ikke vanlig at man kan si klart hvor blødningen kommer fra, men er det slik at man nå har påvist at blødningen stammer fra morkaken, kan det hjelpe på å holde seg i ro. Da er det selvfølgelig lurt å vurdere en sykemelding.

Hvis blødningen opphører, kan det tenkes at du ikke opplever dette igjen senere i svangerskapet, men det kan oppstå igjen. Det er altså helt umulig å forutsti, men beliggenhetene av morkaken kan ha betydning på hvorvidt du er i en risikogruppe for blødnigner også senere. Jeg vil absolutt råde deg til å snakke med en lege om dette så snart som mulig, så du ikke belaster deg selv mer enn nødvendig. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42621-truende-spontanabort/#findComment-159866
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...