Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Fødselen nærmer seg veldig for meg nå. Og jeg lurer litt, for de siste dagene så har jeg vært ganske så hoven nedentil. Er det normalt når fødselen er nær?

Jeg har også hatt masse kynnere i hele dag. De har vært oftere en vanlig og mere intense er det vanlig nær fødsel?

Hilsen en lurende Massi 36+6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42627-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er helt vanlig å hovne opp i underlivet når fødselen nærmer seg. Fargen på kjønnsleppene vil også bli mer blålig/lilla enn vanlig. Dette skyldes økt gjennomblødning av kjønnsorganene. Kraftige kynnere er også helt vanlig mot slutten av svangerskapet. Du har ennå litt igjen til termin, så skulle du få mistanke om at du går i fødsel, med smertefulle kynnere/rier, kan du få en jordmor eller lege til å undersøke om du virkelig er i ferd med å gå i fødsel. Lykke tl

Hei massi!

Vil bare si att jeg har hatt det som deg, de siste 2-3 ukene.

Det begynnte med ganske hyppige kynnere, menssmerter, og så kom slimproppen. Jeg er nå i uke 39, så startet altså omtrent i samme uke som du er nå.

Kanskje ikke noen trøst, men uansett så er det ikke farlig om du skulle føde nå.

Hrmt, kan vel også fortelle att min kjære holdt på å le seg i hjel når jeg ropte att nå har jeg jammen meg fått koldbrann på kjønnsleppene!

Men nå har jeg vendt meg til den nye blålige farven :o)

Lykke til,

masse hilsen

Det er helt vanlig å hovne opp i underlivet når fødselen nærmer seg. Fargen på kjønnsleppene vil også bli mer blålig/lilla enn vanlig. Dette skyldes økt gjennomblødning av kjønnsorganene. Kraftige kynnere er også helt vanlig mot slutten av svangerskapet. Du har ennå litt igjen til termin, så skulle du få mistanke om at du går i fødsel, med smertefulle kynnere/rier, kan du få en jordmor eller lege til å undersøke om du virkelig er i ferd med å gå i fødsel. Lykke tl

Tusen takk for svarene!

Hilsen Massi 37+0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...