Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid nå, og dette blir nok mitt tredje og siste barn. Det har gått veldig greit å lage barn etter at vi fant ut hvordan det skulle gjøres (brukte lang tid på førstemann), men nå vil jeg sikre at det ikke blir flere.

Jeg har ikke spesielt lyst til å "proppe" kroppen full av hormoner, og jeg kommer også til å amme ganske lenge. Jeg har blitt gravid 3 ganger mens jeg ammet, så jeg tar ikke sjansen på å ikke ha prevensjon i denne perioden.

Hormonspiralen høres lettvint ut, man har vel også liten eller ingen mens da, og det er jo en fordel. Men så var det disse hormonene da... Kondomer er for tungvint, og avholdenhet for kjedelig.

Hvilken prevensjon anbefaler du?

Bør jeg vente med prevensjon til menstruasjonen har kommet igjen?

Jeg er 34 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42637-hvilken-prevensjon-b%C3%B8r-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Prevensjon er et meget personlig valg. Ved hormonspiral går det minimalt med hormoner over i kroppen, det mest blir i livmoren og gir en meget god beskyttelse og mindre blødning. Du behøver ikke å vente til mensen er kommet tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...