Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker p-piller men har et problem fordi jeg av og til får diarè spesiellt etter middagsmaten (antageligvis p.g.a matallergi som jeg ikke har fått sjekket ut enda).

Jeg vet at pillene har nedsatt effekt ved diarè, men ønsker nå et mer presist svar på dette. Hvis jeg tar tablettene om morgenen og får diarè på ettermiddagen så skulle vel de virksomme stoffene i tablettene være tatt opp i kroppen når det har gått mer enn 8 timer etter tablettinntak?

Er man totalt uten preventiv beskyttelse hvis man får diarè f.eks. kun en gang i løpet av et brett med p-piller? Eller er det avhengig av når på brettet dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Hvis det går mer enn to timer fra tablettinntak til diare eller oppkast er du beskyttet, for da er pillen suget opp. Hvis man 'mister' en pille er det farligere tidlig på brettet enn sent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...