gulle Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei jordmor. Håper du kan svare meg på følgende. Jeg er 24 uker gravid med nr. fire. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men av og til når jeg beveger meg eller strekker meg feks. for å ta ned noe som ligger litt høyt så er det ett eller annet som liksom skvetter unna i øvre del av magen. Det gjør ikke vondt men er svært ubehagelig, og når det skjer så skvetter jeg også. Jeg har også kjent at det har skjedd på siden av magen, men det var tidligere i svangerskapet. Jeg lurer fælt på hva det kan være ? Barnet mitt ligger også med beina ned. Det ser ut til at det er favorittstillingen. Forrige gang fødte jeg i seteleie, og selv om det gikk fint foretrekker jeg hodefødsel. Er det noe jeg kan gjøre selv for å få barnet til å snu seg? Vet at det er tidlig å bekymre seg om leie enda, men jeg har ikke opplevd at denne her har ligget å sparket oppover i det hele tatt. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42689-hva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jag tror att det är barnet som rör sig när du sträcker på dig. Barnet kan då trycka på olika ställen som gjör att det kan kännas obehagligt. Inget att oroa sig för. Angående läget på barnet, så är det allt för tidigt att säga något om detta. Än så länge är det inga barn som ligger i någon bestämd ställning, utan har ganska så gott om plats inne i livmodern att röra sig fritt på. Förhoppningsvis så kommer barnet att ändra sig till huvudläge innan förlossningen startar. För varje graviditet, så har barnet större eller stor plats att röra sig på, då livmodern är eftergivlig. Barnet fixerar/fester sig därför inte alltid innan förslossningen har startat och bestämmer sitt läge sent i graviditeten. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42689-hva-er-dette/#findComment-160231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.