Gå til innhold

tegretol og utgåtte p - piller

Anbefalte innlegg

Gjest epilergisk

hei!

er i krise, har gått på p pillen eugynon i 3 år nå. går i tillegg på tegretol ret. for epilepsi. skulle på apoteket og hente nye piller men de er utgått !!!

hva gjør jeg da ? jeg må ha høydose piller pga de andre tablettene. marvelon og trionetta har jeg prøvd før med et særdeles dårlig resultat. hvilke piller kommer opp mot eugynon ? har vert svært fornøyd med dem. legen kunne ikke hjelpe meg og nevrologen min får jeg ikke tak i, heller ikke på statens senter for epilepsi, var det noen i dag som kunne hjelpe meg - kan du?

jeg er 23 år og vil ikke ha barn ennå

hilsen ei som setter det å elske veldig høyt og er fortvila.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42724-tegretol-og-utg%C3%A5tte-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg foreslår at du hører med Schering om det virkelig er tilfelle at Eeugynon er gått ut. Jeg tviler. Deres telefon er: 67-592000. Inntil det er avklart foreslår jeg at du bruker 2 Microgynon om dagen, det svarer ganske godt til en Eugynon.

Gjest epilergisk

Jeg foreslår at du hører med Schering om det virkelig er tilfelle at Eeugynon er gått ut. Jeg tviler. Deres telefon er: 67-592000. Inntil det er avklart foreslår jeg at du bruker 2 Microgynon om dagen, det svarer ganske godt til en Eugynon.

Til Moen og andre epileptikere med samme problem!!!!!

Eugynon HAR gått ut, og om jeg skal ha et likeverdig preparat må jeg søke til Danmark. Jeg har vært i kontakt med nevrologen min og hun igjen med gynekolog og Schering.

Apparatet som finnes i utlandet heter Neogynon. Ellers er det ingen p pille her i landet, som kan hamle opp med virkningen av Tegretol.

Fikk også et annet alternativ av nevr. og gyn. - Hormonspiral! Høres veldig fristende ut.... Selv om jeg ikke har fått barn, så er det et anbefalt p. middel for epileptikere på Tegretol. Har også fast partner så legene hadde ikke noe imot å sette det inn hos meg. Hadde vært enklere enn disse p pillene som en jo kan risikere går ut av produksjon........

Dette bare til informasjon så du ikke feilinformerer.

vennlig hilsen meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...