Gjest MAYA29 Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei! Jeg er en jente på 29 år, som spesielt det siste halve året ( siden august 2001) har vært plaget av uregelmessig mens og brun/blodig utflod. I agust hadde jg normal mens, 19 dager etter avslutte mens fikk jeg en liten blødning ( kun om kvelden) som varte i 2 dager, 29 dager etter dette fikk jeg igjen vanlig menstruasjon. Da jeg ventet menstruasjon i november, hadde jeg brunlig utflod i en uke, med litt blod i utfloden om kvelden de siste 3 dagene, 8 dager etter dette kom menstruasjonen som vanlig. På desembr kom menstruasjonen som forventet, men startet med brunlig utflod to dager før mensen. I januar kom mensen også som vanlig, men med brun utflod to dager i forveien. Nå venter jeg menstruasjonen i disse dager, men har hatt svak brun utflod med litt blod i av og til i 5 dager. Jeg fikk menstruasjonen i 11 års alderen , og har alltid hatt perioder der den har vært uregelmessig, kan også huske at jeg har hatt brunlig utflod flere ganger opp gjennom årene, uten at jeg har tenkt mer over det. Jeg bruker ikke p-piller, og har ikke vært sexuelt aktiv det siste året. Kan nevne at jeg alltid har gått opp og ned i vekt(jo-jo slanker......), og at jeg nå veier ca 15 kg over min idealvekt. Har det siste halve året vært ekstra oppmerksom på min mesntruasjonssyklus, og vært en del engstelig...(går og venter på mensen i dagene før den skal komme). Har også en krevende jobb, med høy belasting spesielt psykisk ( jobber med krevende psyk.utvh), og er til tider sliten og stresset. Kan menstruasjonsforstyrrelsene skyldes min overvekt? Hormonforstyrrelser? Eller kan uregelmessighetene også være psykisk betinget? Har alltid vært "livende redd" for leger...og går dit bare når det er høyst nødvendig. Føler jo meg frisk og rask bortsett fra disse uregelmessighetene i menstruasjonen... Andre som har samme problem? Håper på svar. Maya 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42752-menstruasjonsforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg har skrevet ned dine menstruasjoner og synes de virker meget regelmessige, men med brunlig utflod/blødning i forkanten. Jeg tror ikke hverken overvekt eller psykiske forhold spiller inn, kanskje du har litt liten mengde av progesteron som dannes etter eggløsning? Det er vel ikke strengt nødvendig å søke lege når det er et mønster som går igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42752-menstruasjonsforstyrrelser/#findComment-160334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.